معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تایید صلاحیت ۵۱ درصد از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

1398/11/16 - 10:12 - کد خبر: 13872 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که طبق آخرین گزارش، از مجموع ۶۸۸ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۵۵ نفر معادل ۵۱ درصد در استان تایید صلاحیت شده اند، افزود: ۳۳۳ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش نصر ، علیار راستگو در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، با بیان این‌که انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم‌ترین پروژه نظام در آخرسال مطرح بوده و اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: در مجموع، ۷۹۶ نفر در استان به عنوان داوطب شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند که ۱۰۸ نفر قبل از رسیدگی به فرآیند صلاحیت‌ها، انصراف دادند.
وی بیان کرد: ۳۹ نفر از داوطلبان زن(معادل ۱۱ درصد داوطلبان) تایید صلاحیت شده و ۳۲ داوطلب زن نیز در استان رد صلاحیت شده‌اند.
وی با بیان این‌که آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی باشکوه را داریم و تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم در این رابطه انجام شده است، افزود: در مجموع، سه هزار و ۵۲ شعبه اخذ رای و همچنین یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های دینی در استان پیش بینی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از ۶۱ هزار نفر انتخابات را در استان برگزار می‌کنند، گفت: آگهی لیست نهایی کاندیداها در ۲۳ بهمن ماه منتشر می‌شود؛ از تمامی کاندیداها درخواست می‌کنیم که قانون را رعایت کنند.
وی با تاکید بر این‌که برای اولین بار است که انتخابات را با قانون جدید برگزار می‌کنیم، گفت: تمامی تخلفات انتخاباتی رصد می‌شود و تاکنون مورد خاص تخلف انتخاباتی در استان گزارش نشده است؛ البته سیاستمان این است که در ابتدا در مورد تخلفات تذکر و ارشاد داده و درنهایت اگر موثر واقع نشد، اقدام قانونی اعمال شود.
 وی با تاکید بر این‌که برای هرکرسی پارلمانی ۱۸ نامزد در استان در عرصه انتخابات حضور دارند، گفت: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز برای هر کرسی ۲۴ کاندیدا به رقابت می‌پردازند.
راستگو با بیان این‌که دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستتد، افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۴۶ نفر از واجدین مرد بوده و یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر از واجدین زن هستند.
وی با اشاره به این‌که در انتخابات پیش‌رو، ۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی در استان خواهیم داشت، گفت: از این تعداد، ۷۴ هزار و ۴۶۰ نفر مرد و ۷۰ هزار و ۸۳۳ نفر زن هستند.


تایید صلاحیت ۵۱ نفر در دور دوم رسیدگی به شکایات

وی با بیان این‌که در دور دوم رسیدگی به شکایات حدود ۵۱ نفر در استان تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد: قبلا، ۱۸ نفر از این افراد رد صلاحیت و ۳۷ نفر نیز عدم احراز شده بودند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۰ نفر در شهرستان تبریز واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: از این تعداد، ۶۹۱ هزار ۳۸۹ نفر مرد بوده و ۶۸۸ هزار و ۳۸۱ زن هستند.
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های آمریکا علیه ایران و همچنین با توجه به اهمیت قوه مقننه، مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار اهمیت دارد.
وی در مورد تمهیدات انجام شده برای مقابله با کرونا ویروس در استان نیز گفت: در این رابطه از قول بنده منتشر شده بود که "گردشگر چینی در استان نداریم" که این مطلب را تکذیب می‌کنم.
راستگو با بیان این‌که تمامی ورودی‌های مرزی و هوایی استان کنترل می‌شود، گفت: در مرزهای ورودی نوردوز و جلفا و همچنین فرودگاه شهید مدنی تبریز اقدامات لازم انجام شده و اکیپ‌ها مستقر هستند؛ همکاران قرارگاه زیستی نیز به شکل نامحسوس موضوع را رصد می‌کنند.
وی با بیان این‌که تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است، اظهار کرد: مقرر شده بروشورهایی را به شکل متمرکز از سوی وزارت بهداشت، بین مسافران خارجی در این خصوص توزیع کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه راه‌آهن میانه_بستان آباد_تبریز بیش از ۱۸۴ درصد تخصیص اعتبار دارد که حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌ها بوده است.
جواد رحمتی در مورد انتقال حساب‌های مس سونگون به استان نیز گفت: علاوه بر انتقال حساب‌ها، تلاش کردیم که در سال ۹۸ برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان در هیات دولت تصویب کنیم تا مالیاتی که از مس سونگون دریافت می‌شود به عنوان هزینه‌های قابل قبول در استان هزینه شود؛ تامین اعتبارات بزرگراه خواجه_ورزقان از همین محل انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: در مورد مس سونگون، هدف اصلی بازگرداندن گردش مالی به استان بود که محقق شده است و اکنون مس سونگون ۱۷ طرح در دست اجرا دارد که پروژه‌های کاتد و ذوب نمونه‌ای از آن است.
علی جهانگیری در ادامه افزود: شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی، فعال ترین شهرک صنعتی کشور بوده و حدود ۹۰ درصد واحدهایش فعال هستند.
حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست بیان کرد: تمامی امکانات سخت‌افزاری و... جهت برگزاری انتخاباتی پرشور در استان تامین شده است.

انتهای پیام/
تایید صلاحیت ۵۱ درصد از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار