رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اعلام کرد:

فرسودگی ۸۰ درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه

1398/11/16 - 10:15 - کد خبر: 13867 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۸۰ درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه فرسوده هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مهدی مژدهی فر در گفت و گویی در رابطه با فرسودگی اتوبوس ها  چنین بیان کرد: اتوبوس هایی که در سطح  شهر ارومیه فعالیت دارند دارای میانگین عمر بالای ۱۰ سال هستند و از حد استاندارد تعیین شده رد شده اند.
وی افزود: حدود ۲۹۳دستگاه در بخش خصوصی و ۴۹دستگاه در بخش ملکی در حال فعالیت هستند که ۳۹دستگاه از این بخش که در اختیار نهاد های دولتی، ادارات و دانشگاه ها هستند دارای میانگین عمر هشت یا ۹ سال هستند و ۱۰عدد باقیمانده، در حال بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی و ظاهری هستند.
مژدهی فر در رابطه با آتش سوزی های اخیر اتوبوس ها در شهر ارومیه اظهار کرد: آتش سوزی ها مربوط به دو دستگاه اتوبوس در اثر اتصالات سیم کشی رخ داده بود.
وی  در رابطه با دودزا بودن اتوبوس ها گفت:  در سال ۹۸حدود ۶۰دستگاه از لحاظ فنی و ظاهری ولی  نه در حد صفر تا صد  بازسازی شده اند اما تمامی خودروهای دیزلی که سوخت گازوئیلی دارند خواسته ناخواسته دودزاهستند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اتوبوسها جهت ارزیابی زیست محیطی  از لحاظ ایجاد آلاینده های جوی و یا مشکلات فنی  طی بازه زمانی سه تا ۶ماه با همکاری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره محیط زیست و کارشناسان سازمان مدیریت و حمل و نقل  بار مسافری شهرداری ارومیه بررسی می شوند و  در صورت هر گونه مشکل به واحد حرکت جهت بازسازی و نوسازی ارجاع داده می شوند.
مژدهی فر در رابطه با خریداری دستگاه های جدید نیز بیان کرد: در سال گذشته با افزایش قیمت های سرسام آور اتوبوس ها، عدم نقدینگی کافی و همچنین اتمام قرارداد فی مابین با شرکت خودرو سازی به جهت عدم پایبندی دو طرفه به تعهدات خریداری دستگاه ها منتفی شد ولی در بودجه سال ۹۹ پیش بینی می شود که با فراهم شدن بستر لازم ، جهت خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۶.۵میلیارد تومان ونوسازی و بازسازی ۱۰دستگاه اتوبوس نیز به ارزش ۷.۵میلیارد تومان اقدام شود.
انتهای پیام/
فرسودگی ۸۰ درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار