خبر/

اسکنر سه‌بعدی بدن ایران‌ساخت شد

1398/11/15 - 17:09 - کد خبر: 13847 نسخه چاپی

نصر: یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید اسکنر سه‌ بعدی بدن شده که قادر است بخش‌های مختلف بدن انسان را با جزئیات کامل در چند ثانیه ثبت و ضبط کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسکنر سه‌ بعدی بدن قادر است بخش‌های مختلف بدن انسان را با جزئیات کامل در چند ثانیه ثبت و ضبط کند، اسکنر سه بعدی قابلیت این را دارد که با رنگ‌های گوناگون و نیز مش‌بندی، نقاط مختلف بدن انسان را به‌دست آورده و شکل بدن را مشخص کند.
اسکنرهای سه بعدی بدن در برر
پسی روند تغییرات بدن در زمینه‌های مختلف پزشکی و حتی طراحی و دوخت لباس بسیار پرکاربرد شده‌اند، این اسکنرها در ابتدا بیشتر برای استفاده در طراحی و دوخت لباس استفاده می‌شد اما به مرور و با پیشرفت این تجهیزات از این اسکنرها برای مراقبت‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محمد صادق شاه آبادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «راهکارهای صنعتی سارنگ» که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کنترل کیفی با فناوری نوین پردازش تصویر فعالیت دارد درباره این محصول گفت: این اسکنر می‌تواند مدل سه بعدی بدن را به دست آورد،؛ این دستگاه از دو بخش سکوی گردان و برج سنسور تشکیل شده است.
وی بیان کرد: پس از ایستادن فرد بر روی سکوی گردان، سنسور سه بعدی روشن شده و سکوی گردان شروع به چرخش می‌کند تا سنسور تمام نقاط بدن فرد را ثبت و ضبط کند و در آخر نرم افزار آنیا مدل سه بعدی بدن فرد را نمایش می‌دهد.
وی یادآور شد: اسکنر سه بعدی فالکونیکس، سیستم بازسازی مدل سه بعدی از تصاویر دو بعدی به روش فتوگرامتری است، اسکنر سه بعدی تابانوس و همچنین مرلینو، سیستم اندازه گیری کرنش به روش فتوگرامتری از دیگر تولیدات این شرکت است.
شاه آبادی بیان کرد: کشورهای اصلی تولیدکننده این تجهیزات آمریکا، آلمان و روسیه هستند، نمونه تولید شده این شرکت با محصول مشابه آمریکایی به لحاظ نرم‌ افزاری و سخت افزاری قابل رقابت است علاوه بر این محصول این شرکت قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد.
وی درباره قیمت تمام شده این محصول و قیمت محصول آمریکایی گفت: قیمت تمام شده محصول تولیدی این شرکت حدود ۳۹ میلیون تومان و قیمت نمونه مشابه آمریکایی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
اسکنر سه‌بعدی بدن ایران‌ساخت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار