معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان؛

آب ۲۷ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان همچنان قطع است

1398/11/15 - 16:33 - کد خبر: 13840 نسخه چاپی

نصر: معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۲۷ روستای سیل‌زده جنوب استان با گذشت ۲۵ روز از بارندگی و جاری شدن سیلاب قطع است و تلاش برای برقراری شبکه آبرسانی به این روستاها ادامه دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، روح الله سرگزی روز سه شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی استان آب آشامیدنی ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی شبکه آب ۳۴۲  روستا بازسازی و آبرسانی به شبکه مجددا برقرار شد.
وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیلاب اخیر به بخش های مختلف زیربنایی، کشاورزی، مسکونی، راهها و شبکه های آبرسانی، برقرسانی، مخابرات و غیره تاکنون هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک تمام مسیرهای ارتباطی روستاهای سیل زده استان باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
سرگزی بیان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار تن مواد غذایی و امدادی بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده و این روند همچنان با تلاش دستگاههای امدادی و گروه های جهادی ادامه دارد.
وی گفت: سیل اخیر بیشترین خسارت را به بخش راه، مسکن و کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.
وی افزود: در مجموع  حجم آب در سیلاب سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیلاب استان گلستان بوده و در نقاطی از استان شدت بارندگی بسیار بالا بوده به طوریکه در زرآباد میزان بارندگی بیش از ۱۲ هزار مترمکعب بوده است.
سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.
همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شده بود.
این بارندگی ها ۱۴ شهرستان استان را درگیری سیلاب کرده است.
انتهای پیام/
آب ۲۷ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان همچنان قطع است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار