قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور؛

شهادت سردار سلیمانی؛ نقطه عطف مکتب و جبهه مقاومت بود

1398/11/15 - 16:00 - کد خبر: 13833 نسخه چاپی

نصر: قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی، نقطه عطفی در جبهه و مکتب مقاومت بود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، اسماعیل بحری‌زاده ظهر امروز در همایش یاوران انقلاب در زنجان با بیان اینکه رمز این همایش و مانور، شهید حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: شهادت این شهید، نقطه عطفی در جبهه و مکتب مقاومت بود و اخلاص، شجاعت، شهامت، عبادت و بندگی‌اش از او به یک مصداق عینی از زاهدان شب و شیران روز و به‌عنوان الگوی یاوران انقلاب به وجود آورده بود.
این مسئول ادامه داد: ولایت‌مداری، شهادت‌طلبی و حتی ابعاد شهادت سردار سلیمانی، حادثه به ظاهر دردناک ولی درخشان و نورانی شهادت وی را به نقطه عطفی در حرکت مقاومت تبدیل کرد و برای یاور صدیق انقلاب بودن، هر کدام از ما باید یک حاج قاسم باشیم.
وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی ماموریت اصلی خود را نقش‌آفرینی اجتماعی آینده‌سازان جامعه می‌داند، افزود: دهه‌فجر، نقطه عطفی در تاریخ جهان و ۲۲ بهمن ۵۷ آغاز دوران عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران و ظهور امام زمان (عج) بود. انقلاب اسلامی، سه رمز برای پیروزی داشت که رمز بقای آن نیز به شمار رفته که شامل اندیشه‌های جاوید امام راحل و رهبر معظم انقلاب، وحدت و اتحاد ملی و ایمان به خداوند بزرگ و عمل مخلصانه، رمز پیروزی و ضامن پویایی و بقای انقلاب اسلامی ایران است.
بحری‌زاده تصریح کرد: دشمنان نظام در طول ۴۱ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، فشارهای زیادی از جمله جنگ تحمیلی، انواع تحریم‌های ظالمانه، جنگ ناجوانمردانه نرم رسانه‌ای، جنگ‌های نیمه‌سخت و انواع ترورهای ناجوانمردانه همچون ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی را بر ما تحمیل کرده‌اند.
وی افزود: دشمنان این تحریم‌ها، جنگ‌ها و فشارها را بر جمهوری اسلامی تحمیل کردند تا شاید به خیال باطل خود، ملت ایران را از مسیر مستقیم انقلاب، منحرف و یا از حرکت بازدارند اما موفق نشدند و ملت ایران نیز با عزت و عظمت، آن‌ها را پشت سر گذاشته و در برابرشان مقاومت کرده است.
بحری‌زاده اجتماع دانش‌آموزان را تجدید بیعت با ارمان‌های امام دانست و خاطرنشان کرد: امروز اعلام می‌کنیم که در گام دوم انقلاب این مسیر نورانی را با اقتداری بیش از پیش، عزمی راسخ و گام‌هایی استوار ادامه خواهیم داد تا با ساختن آینده‌ای پرامید و درخشان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی به رهبری مقام عظمای ولایت، پرچم انقلاب را در آینده‌ای نزدیک به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) تحویل دهیم.
در ادامه، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی همان نگاه و فکر انقلاب را انتخاب کرده و مسیر آن را ادامه می‌دهند و نتیجه و ثمره مشارکت مردم و نقش موثر دانش‌آموزان در دوم اسفند و با حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده خواهد شد.
خدابخش مرادی‌نافچی ادامه داد: دانش‌آموزان و به‌ویژه رای‌اولی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گل سرسبد و نشان شاخصی در تمام انتخابات‌ها بوده‌اند.
وی افزود: وقتی امام خمینی (ره) در سال ۴۲ نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کرد از ایشان پرسیدند که چه کسانی شما در این نهضت، را همراهی خواهند کرد که امام (ره) فرمودند فرزندان من، دانش‌آموزان هستند که همراهی می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: در سال ۵۷ همان دانش‌آموزان سال ۴۲ بودند که با ایفای نقش و مبارزه، انقلاب را به پیروزی رسانده و در ادامه نیز در دوران دفاع مقدس، نقش مهم و موثری داشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز اظهار کرد: «انقلاب» یعنی تحول، زیر و رو شدن و جابه‌جایی و شعار اصلی مردم در مبارزات انقلابی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود زیرا تا قبل از انقلاب در کشور، استقلال، جمهوریت و اسلامیت به معنی کامل آن وجود نداشت.
ابراهیم رفیعی ادامه داد: ملت ایران در طی ۴۱ سال گذشته این شعار را به‌واقع و به‌طور کامل لمس کرده‌اند. برای مثال وقتی کشوری هرچند قوی و قدرتمند از نظر اقتصادی و نظامی در جهان با شهادت سردار قاسم سلیمانی، ضربه‌ای به کشور وارد کرد، نظام جمهوری اسلامی بلافاصله سیلی محکمی به دشمن وارد کرد و این به معنی استقلال است.
وی افزود: استقلال؛ مبتنی و متکی به مردم است و امروز مسئولان بر اساس منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی برای کشور، تصمیم می‌گیرند اما قبل از انقلاب اینطور نبود و برای سفر خارجی شاه نیز باید هماهنگی‌هایی انجام می‌شد.
رفیعی با بیان اینکه قبل از انقلاب، جمهوریت نداشتیم، خاطرنشان کرد: در آن زمان بر اساس تصمیمات فردی برای کشور تصمیم گرفته می‌شد اما امروز مردم با شکوه و عظمت به پای صندوق‌های رای رفته و رییس‌جمهوری و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و این به معنی جمهوریت است.
انتهای پیام/
شهادت سردار سلیمانی؛ نقطه عطف مکتب و جبهه مقاومت بود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار