قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی ایران:

تغییر در نظام و سیاست کسب و کار راه خروج از شرایط سخت اقتصادی کنونی

1398/02/19 - 10:47 - کد خبر: 1378 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی ایران گفت: یکی از راه های خروج از این شرایط، تغییر در نظام و سیاست کسب و کار است.

به گزارش نصر به نقل از ستاد اطلاع رسانی ششمین دوره معرفی برترین شرکت های منطقه غرب و شمالغرب کشور، احمد بذلی در ششمین همایش ایران تک در تبریز گفت: آذربایجان همواره در حوزه های مختلف پیشرو و پیشگام بوده و نمایندگی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی سرآمد نمایندگی های سازمان در سراسر کشور است و این اتفاق، باعث افتخار ما است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، همه جا صحبت از چالش های موجود در حوزه صنعت، تولید و کسب و کار است؛ اما در این میان نباید از نقش مدیران ارشد در رویارویی با فضای پیچیده کسب و کار غافل شد.

وی اضافه کرد: محیط کسب و کار با ویژگی هایی همچون رقابت شدید و نفس بر و پیچیدگی های مختلفی مواجه است که چالش های متعددی را برای بنگاه های کسب و کار ایجاد کرده است که در این راستا پیش بینی ها را نیز غیر ممکن می کند و هزینه های بنگاه را در دستیابی به تکنولوژی های جدید و نیروی فعال کسب و کار مشکل کرده است.

بذلی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی محیط کسب و کار پیچیدگی آن است، اذعان کرد: امروزه محیط های ساده و ایستا جای خود را به محیط های پیچیده داده اند که باهم در ارتباط اند؛ لذا در این محیط های پویا روابط باید خطی باشد.

وی به تبیین شرایط ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: تاثیر پذیری از بحران های مالی و اقتصادی، تحریم های بین المللی در ابعاد مختلف، شیوه مدیریت منابع و سیاست های نادرست، چالش ها و مشکلات فراوان کسب و کار از جمله تبیین شرایط ویژه اقتصادی محسوب می شود.

قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی ایران به راهبرد های خروج از شرایط ویژه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از راه های خروج از این شرایط، تغییر در نظام و سیاست کسب و کار است؛ این در حالی است که حتی اگر بنگاه های اقتصادی کامل حذف شوند و ارتباط با دنیا برقرار شود، بنگاه های اقتصادی همچنان با این چالش ها رو به رو است. لذا با رصد دائمی بنگاه های اقتصادی و ارزیابی مثبت و ضعیت کسب و کار می توان تغییر را آغاز کرد. تغییر لازمه بنگاه داری است و باید خود کنترلی را در سیستم جدید کسب و کار جایگزین کنترل کنیم.

بذلی تاکید کرد: الزام برنامه ریزی پیش بینی و شناخت قواعد بازار است نباید استعداد ها را در بند بکشیم و باید رابطه برد برد داشته باشیم و کسب و گکار یک فرایند مثبت است و باید متناسب با تغییرا برنامه ای منسجم با باور عمیق شور و انگیزه و اطمینان داشته باشیم.

انتهای پیام/

تغییر در نظام و سیاست کسب و کار راه خروج از شرایط سخت اقتصادی کنونی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار