رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

سهم بازارچه‌های مرزی از صادرات آذربایجان‌غربی ۶ درصد بیشتر از گمرکات

1398/11/15 - 11:00 - کد خبر: 13774 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات یک‌میلیون و ۱۲۱ هزار تن کالا از استان طی سال جاری گفت: سهم بازارچه‌های مرزی از این میزان ۵۳ درصد و سهم گمرکات ۴۷ درصد است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: از کل صادرات آذربایجان‌غربی طی سال جاری، ۵۹۵ هزار تن مربوط به بازارچه‌های مرزی و ۵۲۶ هزار تن مربوط به گمرکات ۹ گانه است.
وی با اشاره به اینکه ارزش کل صادرات از آذربایجان‌غربی طی سال جاری به یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می رسد، اضافه کرد: از این میزان نیز ۸۸۸ میلیون دلار شامل حدود ۵۵.۵ درصد مربوط به بازارچه‌ها و ۷۱۲ میلیون دلار شامل حدود ۴۴.۵ درصد مربوط به گمرکات است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی شامل انواع فرآورده‌های نفتی جز بنزین، انواع محصولات کشاورزی، آبمیوه، کنسانتره، انواع لوازم خانگی، پلیمرهای پروپیلن و محصولات لبنی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: مقصد بیشتر این کالاها مربوط به کشورهای همسایه و آلمان، صربستان، روسیه، کویت، رومانی، بلغارستان، هند، کشورهای عربی و آسیای میانه است.
بابایی گفت: طی سال جاری همچنین ۵۰۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار از این استان وارد کشور شده‌است.
بنا به این گزارش، آذربایجان‌غربی بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه دارد؛ وجود ۶ بازارچه مرزی و ۹ گمرک این استان را به یکی از مبادی صادراتی مهم کشور تبدیل کرده‌است.
انتهای پیام/
سهم بازارچه‌های مرزی از صادرات آذربایجان‌غربی ۶ درصد بیشتر از گمرکات خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار