استاندار آذربایجان شرقی:

پروانه 4 معدن در آذربایجان شرقی باطل شد

1398/02/18 - 18:20 - کد خبر: 1375 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروانه بهره برداری 4 معدن در استان به دلیل عدم فعالیت مناسب باطل شد و این معادن به افراد واجد شرایط واگذار خواهند شد.

به گزارش نصر به نقل از محمدرضا پورمحمدی  در خصوص برداشت های انفرادی که از برخی معادن طلا در استان گزارش می شود، اظهار داشت: این مساله به آن شدتی نیست که در رسانه ها منعکس می شود و غلظت وجود طلا در این معادن به قدری نیست که فرد بتواند یک کیسه برداشت کرده و درآمد بسیار بالایی کسب کند.

وی ادامه داد: با این وجود بر مراقبت های ویژه از این معادن طلا تاکید داریم و مقرر شد طرحی جامع و کامل برای جلوگیری از سوء استفاده ها از سوی بهره بردار، نیروی انتظامی و فرماندار شهرستان اندیشیده شود .
پورمحمدی همچنین در خصوص برداشت شن و ماسه در برخی مناطق استان، گفت: بهره برداران موظف هستند بعد از اتمام عملیات برداشت محیط را به وضعیت اولیه بازگرداند ولی در اطراف تبریز در طی 50 سال گذشته برداشت های عمیق شن و ماسه انجام شده و محیط به حالت اولیه برنگشته است.
وی اضافه کرد: این چاله های عمیقی که ایجاد شده احتمال ایجاد خطر برای شهر تبریز را افزایش داده اند و در این جلسه تاکید بر این شد تا تدابیر لازم برای پر شدن آنها اتخاذ و عملیاتی شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت کوره های آجر پزی در اطراف شهر تبریز نیز گفت: با توجه به آلودگی هایی که توسط این کوره ها ایجاد می شود بر ضرورت جابجایی آنها تاکید و مقرر شد با توجه به موقیعت جغرافیایی و خاک مناسب مکان یابی انجام و به صورت تدریجی اقدام به جابجایی آنها شود.

وی همچنین در خصوص موضوع انتقال حساب های مس سونگون به آذربایجان شرقی، اظهارداشت: بر اساس قانون برنامه ششم باید حساب های معادن در داخل استان باشد تا درصدی از آن برای آلودگی هوا و زیرساخت ها هزینه شود، همچنین گردش مالی این حساب ها می تواند تسهیلاتی که مورد نیاز استان است را تامین کند.

پورمحمدی ادامه داد: بعد از اخطار اولیه که به مس سونگون داده شد یک موافقت نامه 4 ماده ای تدوین شد و بر اساس گزارش های ارائه شده بخشی از حساب ها به استان انتقال یافته است که رضایت بخش نیست و باید تمام آن منتقل شود .
به گزارش ایرنا، بخش معدن آذربایجان شرقی به لحاظ تامین مواد اولیه صنایع پایه، ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و صادرات مواد معدنی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است.
آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق غنی معدنی کشور با بیش از 112 اندیس و 127 کانسار شناسایی شده زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این بخش دارد.
تعداد معادن فعال و غیرفعال آذربایجان شرقی به حدود 735 معدن رسیده که استان از این حیثت مقام اول کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

پروانه 4 معدن در آذربایجان شرقی باطل شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار