وزیر راه و شهرسازی؛

انقلابی بزرگ در توسعه راه آهن کشور شکل گرفته است

1398/11/14 - 16:30 - کد خبر: 13731 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان خطوط در دست تعمیر و ساخت ریلی از وقوع یک انقلاب بزرگ در این بخش خبر می‌دهد، گفت: حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در کشور در دست اجرا است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، محمد اسلامی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل - میانه با بیان اینکه بررسی میزان خطوط در دست تعمیر و در حال ساخت ریلی از وقوع یک انقلاب بزرگ خبر می‌دهد، گفت: در کشور عزیزمان حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در دست اجرا است.
وی افزود: با وجود تمامی کاستی‌ها، شرایط خاص اقتصادی و کمبود منابع مالی جریان سازندگی در کشور برقرار است.
وزیر راه و شهرسازی از متمرکزسازی پروژه‌های راه و شهرسازی برای ممانعت از توقف طرح‌های در دست اجرا خبر داد و یادآور شد: با اتخاذ راهکارهای متنوع در تلاش هستیم تا سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش پیدا کند.
اسلامی در خصوص پروژه راه آهن اردبیل - میانه نیز گفت: امیدواریم منابع مالی این پروژه همچنان در موعد مقرر تزریق شود و به قول داده شده در خصوص بهره برداری از این خط ریلی در زمان تعیین شده عمل کنیم.
وی به دشواری‌های بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با انتخاب پیمانکار، عملیات روسازی پروژه راه آهن اردبیل آغاز می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰ درصد مسیر راه آهن اردبیل در تپه یا نواحی کوهستانی قرار دارد، افزود: تا بهره برداری از راه آهن اردبیل دو زمستان سرد پیش رو داریم و در تلاش هستیم تا با اتخاذ تمهیدات لازم در روند اجرا و سرعت کار مشکلی پیش نیاید.
وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، افزود: درک معنا و مفهوم واقعی عزت در کشور به برکت انقلاب مهیا شده و خداوند را شاکر این نعمت بزرگ هستیم.
اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، یادآور شد: این سردار سرافراز اسلام افتخاری برای بشریت بودند که با تمام وجود برای اعتلای کشور و برقراری صلح و آزادی و آرامش در منطقه به جهاد پرداختند.
انتهای پیام/
انقلابی بزرگ در توسعه راه آهن کشور شکل گرفته است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار