رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

نسل امروز ایران می‌تواند تحول آفرین صحنه ادبیات جهان باشد

1398/11/14 - 13:27 - کد خبر: 13704 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر این‌که نسل امروز و جوانان فرهیخته ایران می‌توانند تحول آفرینان صحنه ادبیات جهان باشند، گفت: منطقه شمالغرب کشور همواره در ادبیات ایران صاحب جایگاه ویژه‌ای بوده و امروز نیز باید نقش خود در ادبیات پایداری را ایفا کند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سردار داود عامری روز دوشنبه، 14 بهمن، در چهاردهمین دور از نشست‌های تحصصی منطقه‌ای خاطره نگاری دفاع مقدس در تبریز، در این خصوص اظهار کرد: اگر روزی لشکر 21 عاشورای شمالغرب کشور لشکر همیشه پیروز بود اکنون باید در ادبیات منطقه‌ای دفاع مقدس نیز پیشتاز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود که مردم را با اراده فرهنگی در مسیر سخت انقلاب به پیروزی رساند، گفت: رمز موفقیت انقلاب اسلامی در طول 41 سال گذشته ایمان به خدا، وحدت کلمه و اراده جمعی ملت مسلمان برخاسته از یک فرهنگ بوده که اکنون حفظ این فرهنگ از هرچیزی در نظام انقلابی واجب‌تر است.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اگر گام اول، ظهور انقلاب به عنوان یک فرهنگ و با پیام ماندگاری و ثبات انقلاب برای انسان‌ها است، گام دوم باید هدفی متعالی‌تر را دنبال کند تا به نتیجه ظهور و ماندگاری تمدن اسلامی برسد که این امر فقط از مسیر فرهنگ میسر خواهد بود.
 سردار عامری با بیان این‌که هر اندیشه‌ برای انتقال و ماندگاری نیازمند یک ادبیات است، گفت: یک ادبیات برای ثبات و جاری شدن نیز نیازمند یک فرایند دانش و فرهنگ متعالی مبتنی بر این ادبیات است.
 وی افزود: ادبیات انقلاب برگرفته از الگوی ادبیات پایداری و ادبیات مقاومت باید محفلی فاخر برای انتقال و ماندگاری اندیشه انقلاب باشد؛ این دو ادبیات با طی راه درست تکامل و ادغام با ادبیات فاخر جهان، می‌تواند برای تمامی انسان‌های آزاده جهان یک ادبیات فاخر جهانی به حساب آید.
وی با بیان این‌که ادبیات پایداری و دفاع مقدس منحصر به مرزهای ایران نیست، ادامه داد: ادبیاتی که پس از انقلاب اسلامی در سال‌های دفاع مقدس شکل یافت، امروزه در زندگی تمامی مسلمانان جهان ظهور می‌یابد که در این راستا می‌توان گفت خاطرات، کلید گنج بزرگ دفاع مقدس است.
سردار اصغر عباسقلیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: لشکر 21 عاشورا در دوران دفاع مقدس به عنوان لشکر همیشه پیروز متشکل از رزمندگان، آزادگان، شهدا و جانبازان چهار استان شمالغرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان پیشتازی می‌کرد.
این نشست با حضور نویسندگان، کارشناسان و پژوهشگران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در سالن جلسات اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های استان برگزار شد.

انتهای پیام/
نسل امروز ایران می‌تواند تحول آفرین صحنه ادبیات جهان باشد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار