مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان ‌شرقی؛

شرکت واحد اتوبوسرانی بزرگترین بدهکار به بیمه تامین اجتماعی/ 13 هزار بیمه شده اجباری در آذربایجان ‌شرقی

1398/11/14 - 15:20 - کد خبر: 13694 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌ شرقی گفت: میزان بدهی معوقه قطعی تامین اجتماعی در استان بیش از 900 میلیارد تومان است که در این میان، شرکت واحد اتوبوسرانی با 70 میلیارد تومان بدهی، بزرگترین بدهکار این سازمان محسوب می شود.

به گزارش نصر، "جعفر سمساری"، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه‌ اظهار کرد: تامین اجتماعی در سال 98 با شعار رونق تولید فعالیت خود را در این راستا شروع کرده است و با توجه به وضعیت اقتصادی پیش آمده، مشکلی ایجاد نشده و به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده‌ است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شده اجباری در این سال نسبت به سال‌های قبل، ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است، اذعان کرد: شاغلان با بیمه اجباری نسبت به سال گذشته افرایش یافته است و امیدواریم روز به روز میزان اشتغال در کشور افزایش یابد.

سمساری تصریح کرد: 697 هزار نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد و همچنین بیش از 50 هزار کارگاه فعال در استان وجود دارد.

وی به وجود 184  هزار و 866 نفر مستمری بگیر در استان اشاره کرد و گفت: از بین این تعداد مستمربگیران، در 10 ماهه اول دو هزار و 880  میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌ شرقی با اشاره بر اینکه تعهدات کوتاه ‌مدت پرداخت شده ۳۴ میلیارد تومان است، متذکر شد: علاوه بر تعهدات بلند مدت، تعهدات کوتاه‌ مدت هم پرداخت شده است.

سمساری اذعان کرد: امسال نسبت به سال گذشته، تعداد مقرری ‌بگیر بیکاری کاهش یافته است به‌ طوریکه 19 هزار و 965 نفر در اسفند سال گذشته مقرری ‌بگیر داشتیم ولی الان این میزان به 11 هزار و 865 نفر تبدیل شده است که 170 میلیارد تومان مقرری بیکاری برای آن ها پرداخت شده است.

وی توسعه خدمات غیرحضوری را از برنامه ‌های مهم سازمان دانست و گفت: مهاجرت از سیستم ‌های سنتی به نوین، فرآیند پیچیده ‌ای است اما تاکید بر تداوم این امر داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به آغاز الکترونیکی کردن پرونده‌ های کاغذی در استان گفت: مهم‌ ترین طرحی که در استان در حال اجراست، همان پرونده‌ های الکترونیکی می ‌باشد به‌ طوریکه یک میلیون و 200 پرونده وجود دارد که 54 درصد طرح الکترونیکی کردن را به پیش برده ‌ایم و کار در چندین شهرستان به اتمام رسیده است.

سمساری ابراز کرد: در طرح سیستم‌ های غیرحضوری و الکترونیکی، تقریبا 80 درصد احکام مطالبات به این صورت ارسال می‌ شود به‌ طوریکه در سال‌جاری 167 هزار ابلاغ داشتیم که 130 هزار مورد به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه 99 درصد لیست ‌های دریافتی به صورت الکترونیکی است، ادامه داد: 87 درصد فیش ‌های صادر شده الکترونیکی است. خوشبختانه در خدمات غیرحضوری 277 هزار خدمات غیرحضوری ارائه شده است.

وی در خصوص بیمه شدگان قالیبافی استان اشاره کرد و گفت: 46 هزار بیمه شده قالیبافی در استان داریم که تایید این افراد با حضور کارشناسان و هیات ‌های بازرسی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اذعان کرد: 406 هزار و 78 نفر بیمه اجباری در کارگاه‌ های فعال هستند.

بیمارستان 300 تختخوابی تبریز به یک افسانه تبدیل شده است
در ادامه این کنفرانس خبری، "جمال ‌الدین نیکنامی"، از افتتاح پنج مرکز خدمات درمانی در شهرستان ملکان، عجب ‌شیر و بستان ‌آباد و هشترود به مناسبت 22 بهمن خبر داد و گفت: سال گذشته در حدود یک ‌هزار میلیارد تومان برای درمان هزینه شده است و پیش ‌بینی می ‌شود که در سال ‌جاری نیز بیش از یک ‌هزار و 200  میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تامین زمین در بیمه تامین اجتماعی به یک کابوس تبدیل شده است، گفت: اخیرا در بستان ‌آباد یک زمین به قیمت 500 میلیون تومان خریدیم که بعدها شهرداری ادعای مالکیت کرد.

وی ادامه داد: در سال 87، هیات وزیران تصویب کردند که بیمارستان 300 تختخوابی در جنوب شرق تبریز احداث شود و قرار بر این بود تا زمین این بیمارستان توسط استانداری تامین شود و استانداری نیز تامین زمین را به شهرداری موکول کرده است. که در حال حاضر در اثر عدم همکاری مقامات شهری و استانی همچنان بیمارستان عالی‌ نسب به یک افسانه تبدیل شده است.

نیکنامی اذعان کرد: متاسفانه ارگان‌ های شهری و استانی نه تنها همکاری نمی‌ کنند بلکه انتقام هم می‌ گیرند و تا الان زمینی در اختیار ما نگذاشته ‌اند.

مدیرکل خدمات درمان تامین اجتماعی استان ابراز کرد: تامین اجتماعی آن میزانی که طلب دارد، یک دهم آن بدهی را هم ندارد به ‌طوریکه ما 250 میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت داشتیم که امسال 150 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده ایم و 100 میلیارد باقی مانده است.

وی در رابطه با سوالی مبنی‌ بر عدم رضایت مراجعه‌ کنندگان از بیمارستان عالی ‌نسب و حتی گلایه امام جمعه از این بیمارستان، بیان داشت: امام جمعه وقتی گلایه کرد که برای ملاقات یک بیمار به بیمارستان مراجعه کرده بود ولی با توجه بر اینکه آن بیمار در شهر به یک نامی معروف است و همه آن را به این اسم می ‌شناسند ولی بیمارستان با اسم شناسنامه ‌ای آن فرد را پذیرش کرده بود ولی حاج آقا فکر کرده بودند که بیمارستان توجهی نکرده و اتاق آن بیمار را اعلام نمی ‌کند.

نیکنامی تصریح کرد: بیمارستان عالی‌نسب از جمله بیمارستان‌ هایی است که بیشترین رضایت را داشته است و اگر یک همراه بیمار در بیمارستان پایش سر خورده و می ‌افتد دیگر ربطی به جذب رضایت مراجعه‌کنندگان ندارد.

وی تاکید کرد: در خیابان پیش ‌قدم یک ساختمانی خریداری شده است که مخصوص کمیسیون پزشکی می ‌باشد.

مدیرکل خدمات درمانی تامین اجتماعی آذربایجان ‌شرقی گفت: در اثر عدم همکاری مقامات شهری و استانی همچنان بیمارستان 300 تختخوابی تبریز به یک افسانه تبدیل شده است.
انتهای پیام/
شرکت واحد اتوبوسرانی بزرگترین بدهکار به بیمه تامین اجتماعی/ 13 هزار بیمه شده اجباری در آذربایجان ‌شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار