سرپرست اداره‌کل ارتباطات آذربایجان‌شرقی:

پروژه های ارتباطی آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد

1398/11/14 - 12:01 - کد خبر: 13685 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل ارتباطات آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح پروژه های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ها که با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورهای همراه فعال در استان اجرا شده است، 16 سایت مخابراتی جدید نسل دو، سه و چهار احداث و تکنولوژی 52 سایت موجود به نسل سه و چهار ارتقا می یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل در جمع اصحاب رسانه با اشاره به پروژه های آماده افتتاح وزارت ارتباطات در این استان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر از پروژه های احداث یک سایت مخابراتی جدید در شهر تبریز و ارتقای تکنولوژی 29 سایت مخابراتی موجود در سایر شهرهای استان به نسل سوم و چهارم که با سرمایه گذاری بیش از 14 میلیارد تومان توسط اپراتور اول راه اندازی شده است، رونمایی می شود.
وی با اعلام جزییات این افتتاحات افزود: همچنین از پروژه احداث 10 سایت مخابراتی جدید و ارتقای تکنولوژی 23 سایت مخابراتی موجود اپراتور دوم در استان که با سرمایه گذاری بالغ بر 22/6 میلیارد تومان به اجرا رسیده است، بهره برداری می شود.
سرپرست اداره کل ICT آذربایجان شرقی با بیان پروژه های اجرا شده توسط اپراتور سوم در استان اعلام کرد: تعداد پنج سایت جدید در شهرهای استان توسط این اپراتور راه اندازی شده است که مبلغی بیش از 32 میلیارد تومان برای احداث آن ها سرمایه گذاری شده است.
خرامش با اشاره به اجرای پروژه توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها (USO) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی در راستای توسعه زیرساخت ها در نقاط روستایی و کم برخوردار تصریح کرد: با رونمایی از این پروژه که با سرمایه گذاری بالغ بر 8/8 میلیارد تومان اجرا شده است، 38 روستای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار می گیرند.
وی افزود: همچنین 124 کیلومتر فیبر نوری در نقاط روستایی استان آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری 3/3 میلیارد تومانی ایجاد شده است که همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
پروژه های ارتباطی آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار