رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان؛

۲۲۵ میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شد

1398/11/14 - 11:15 - کد خبر: 13672 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۳ هزار تُن کالا و خدمات به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار از این استان صادر شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ناصر فغفوری امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران، اظهار داشت: بیشترین میزان صادرات از استان با ۷۸ درصد مربوط به شمش روی است.
وی افزود: کابل برق، ترانسفورماتور، مفتول آهنی و پروفیل، خرما و کشمش، لبنیات، کاغذ تیشو و کاهی و فیلم پروپیلن و مواد اولیه پلاستیکی نیز از دیگر محصولات صادراتی استان زنجان به شمار می‌روند.
فغفوری خاطرنشان کرد: ترکیه، مهمترین کشور هدف صادراتی استان زنجان بوده و ۶۶ درصد محصولات به این کشور صادر شده است.
وی ادامه داد: کشورهای عراق، عمان، افغانستان، روسیه، ویتنام، ترکمنستان و آذربایجان نیز در رتبه‌های بعدی مقاصد صادراتی محصولات استان زنجان قرار دارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، ۹ کشور به مقاصد صادراتی این استان افزوده شده و در این مدت، کالاهای تولیدی استان زنجان به کشورهای اوکراین، مصر، بلاروس، بحرین، موریس، قزاقستان، ازبکستان و نیجریه نیز صادر شده است.
وی اظهار داشت: در راستای متنوع‌سازی کالا و خدمات صادراتی استان زنجان در سال جاری، سه محصول اسید سولفوریک، آب‌میوه و قیر نیز به محصولات صادراتی افزوده شده است.
فغفوری در خصوص اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری استان زنجان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، یک مورد اعزام هیات تجاری و بازاریابی به کشور عراق و یک مورد پذیرش هیات تجاری از کشور ترکیه صورت گرفته است.
انتهای پیام/
۲۲۵ میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار