استاندار آذربایجان شرقی:

فعالان صنعت برق استان خوش درخشیده‌اند/ لزوم افزایش خدمات باکیفیت و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها در حوزه انرژی

1398/11/14 - 09:15 - کد خبر: 13657 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران صنعت برق استان که با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای موجود، خوش درخشیده و عملکرد قابل قبولی ارائه کرده‌اند، گفت: افزایش خدمات باکیفیت و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها، دو وظیفه اصلی فعالان این صنعت در استان است.

به گزارش نصر ، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح 2927 پروژه صنعت برق استان به مناسبت دهه فجر، مجموعه تلاش‌های فعالان این صنعت در استان را ارزشمند و شایسته قدردانی توصیف کرد و گفت: در سایه این تلاش‌ها، با وجود افزایش تقاضا در حوزه انرژی، شاهد ارائه خدمات باکیفیت به مردم و بخش صنعت و تولید در استان هستیم.
وی، افزایش مصرف انرژی در بخش تولید را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در تولید و تأمین انرژی، دو وظیفه مهم همواره بر عهده فعالان صنعت برق است؛ افزایش خدمات باکیفیت برای متقاضیان و بهینه‌سازی و روزآمد کردن زیرساخت‌ها.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روند رو به رشد ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در استان، تأمین برق مورد نیاز این واحدها را ضروری دانست و بر استفاده از سیستم‌های نوین تولید برق، توسعه انرژی‌های پاک و ایجاد ایستگاه‌های کوچک تولید برق برای کاهش فشار از روی شبکه سراسری تأکید کرد.
وی همچنین بر نقش مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی تأکید کرد و گفت: افزایش تولید برق بدون کنترل مصرف آن، جوابگوی نیازها نخواهد بود و باید از مردم بخواهیم که نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند.
پورمحمدی افزود: شرکت‌های تولید و توزیع برق در زمینه فرهنگ‌سازی و اصلاح رفتارهای اجتماعی نیز کارهای خوبی کرده‌اند و سیاست‌های تشویقی آنها برای مشترکان کم‌مصرف، در بهینه‌سازی مصرف برق موثر بوده است.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر بیان دستاوردها و موفقیت‌ها در کنار بیان مشکلات و نارسایی‌ها، گفت: اگر وضعیت امروز را با سال‌ها و دهه‌های گذشته مقایسه کنیم حجم کارهای انجام شده مشخص می‌شود؛ هرچند شایستگی ملت ایران بسیار بیشتر از این‌هاست، اما باید واقعیت‌ها را ببینیم.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی کمتر از 10 درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار بودند، اما اکنون این رقم به صد درصد رسیده و در سایر حوزه‌ها هم این پیشرفت‌ها حاصل شده است.
در این مراسم، با دستور استاندار آذربایجان شرقی، بهره‌برداری از 2927 پروژه صنعت برق استان با اعتباری بالغ بر دو هزار و 74 میلیارد ریال آغاز شد.

انتهای پیام/
فعالان صنعت برق استان خوش درخشیده‌اند/ لزوم افزایش خدمات باکیفیت و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها در حوزه انرژی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار