مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان؛

۹۶ راه روستایی در استان زنجان بازگشایی شد

1398/11/14 - 10:00 - کد خبر: 13656 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بارش برف و کولاک در این استان از بامداد شنبه موجب مسدودی تعدادی از راه های روستایی شد که تاکنون ۹۶ مسیر بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عبدالحسین علی اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بیشتربن راه های روستایی مسدود شده در استان زنجان مربوط به شهرستان زنجان با ۲۰ مورد بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ راه روستایی در استان مسدود است که به زودی بازگشایی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیشترین راه روستایی مسدود شده ناشی از بارش برف و کولاک در شهرستان ماهنشان است.
علی اکبری اظهارداشت: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجام را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.
علی اکبری افزود: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.
به گفته وی، ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
بنا به این گزارش، استان زنجان ۵۲۷ روستا دارد.
این استان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/
۹۶ راه روستایی در استان زنجان بازگشایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار