استاندار آذربایجان غربی؛

شاخص بهره مندی جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب سالم به ۷۶ درصد رسید

1398/11/13 - 16:45 - کد خبر: 13632 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی یکی از دغدغه های جدی در رفع محرومیت از چهره برخی مناطق را توزیع عادلانه اعتبارات بر اساس شاخص محرومیت و عقب ماندگی دانست و گفت: از دو سال قبل با برنامه ریزی انجام گرفته اعتبارات مناطق محروم استان دو تا چهار برابر سهم جمعیتی تخصیص یافت تا محرومیت شکل گرفته از برخی مناطق کاسته شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدمهدی شهریاری امروز ۱۳ بهمن ماه در دومین روز از دهه فجر در آئین بهره برداری از پروژه های آبرسانی به ۴۱ روستا در جمع مردم روستای مرزی بردوک شهرستان ارومیه، ضمن تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای نظام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۱۸ روستا با جمعیت ۳۰۳ هزار نفر و صرف یکهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال آب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.
وی افزود: با آبرسانی به ۵۱۸ روستا از ابتدای دولت تدبیر و امید تا امروز شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب سالم به ۷۶ درصد افزایش یافته که بیش از میانگین کشوری است.
شهریاری در ادامه شاخص های ضعیف استان در حوزه زیرساخت های آموزشی اشاره کرد و گفت: از دو سال قبل با افزایش اعتبارات آموزش و پرورش و مدرسه سازی در حال حاضر ۲۶۵۰کلاس درس در دست ساخت است که با اتمام این پروژه ها شاهد جبران کمبودهای آموزشی در استان و رسیدن میانگین کشوری خواهیم بود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین به اهتمام صورت گرفته در گازرسانی به مناطق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: شاخص های بهره مندی جمعیت روستایی از گاز بسیار بهتر شده و در دهه فجر مراحل کلنگ زنی گاز رسانی به بیش از ۱۵۰ روستا آغاز می شود.
شهریاری یکی از جفاهای انجام گرفته در حق مرزنشینان را سوء استفاده از سهمیه سوخت توسط برخی افراد عنوان کرد و افزود: با اتفاقات خوبی که با همکاری نهادهای مربوطه انجام گرفت امروز شاهدیم که ۹۰ هزار خانوار در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی از حق قانونی خود بهره مند هستند.
وی این نوید را داد که ظرف روزهای آتی برای هر خانوار مبلغ دو میلیون ریال از محل سهمیه سوخت واریز شود.
استاندار آذربایجان غربی کمک به بهبود وضعیت معیشتی و اقامتی خوابگاه های شبانه روزی دانش آموزی، برچیدن مدارس کانکسی، تحت پوشش قرار دادن منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، تغذیه رایگان دانش آموزان نوار مرزی را از دیگر اتفاقات رخ داده در دو سال اخیر عنوان کرد.
انتهای پیام/
شاخص بهره مندی جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب سالم به ۷۶ درصد رسید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار