شهردار منطقه 3 تبریز؛

احداث پنج پارک محله ای در سال جاری/ اجرای روگذر تقاطع غیر همسطح ارتش در سال آینده / افتتاح پارک جنگلی مارالان در سال 99

1398/11/13 - 14:17 - کد خبر: 13611 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 3 تبریز اعلام کرد: در سال آینده رو گذر تقاطع غیر همسطح ارتش در راستای تسهیل ترافیک شهری در مسیر خیابان آزادی تقاطع ارتش اجرا خواهد شد و در بحث آبادانی میدان تیر، خیابان شهدای ارتش و ایجاد فضای سبز را در برنامه خود داریم که البته لازم به ذکر است، درباره پادگان ارتش وعده داده اند تا پایان امسال تخلیه شود، در نظر داریم فضای سبز و فرهنگسرا با قابلیت چند کاربری در این مکان ایجاد کنیم.

به گزارش نصر، "داوود طالب نژاد" در جلسه ای با حضور خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر از افتتاح چند پروژه خبر داد و افزود: اکثر پروژه های منطقه باتوجه به نیاز فوری شهروندان به محض اتمام پروژه به بهره برداری رسیده است، پارک شهرک طالقانی واقع در خیابان دفاع یکی از پروژه هایی هست که در ایام دهه فجر امسال افتتاح می شود.
شهردار منطقه سه با اشاره به وضعیت منطقه سه اظهار کرد: منطقه سه بعنوان بافت مرکزی شهر که بافتی فرسوده با مساحتی بالغ بر شش هزارو 430 هکتار یکی از مناطق پرجمعیت به حساب می آید، در مقایسه با مناطق دیگر باتوجه به تمرکز جمعیت محدود هستیم، لذا از تمامی فرصت های ایجاد شده برای آسایش مردم منطقه تلاش می کنیم.
وی تاکید کرد: از 175 ميليارد بودجه در سال 98 طبق قانون 60 درصد سهم پروژه های عمرانی صرف شده است که 40 درصد آن صرف هزینه های جاری برای تنظیف و هزینه های خدمات دهی به شهروندان صرف شده است، اورهال و تعمیرات پارکینگ ها، فرهنگسرا و پارک ها از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 3 در سال جاری است.
وی با اشاره به اقداماتی که در راستای فضای سبز انجام شده است، گفت: 5 پارک محله ای را از ابتدای امسال در دستور کار قرار داده ایم که شهرک طالقانی یکی از این پارک هایی است که قبلا فضای مسکونی داشته است، شهرک تجلایی، پارک محله ای صائب، پارک محله ای یاس که در حاشیه اتوبان با مساحتی بالغ بر دو هکتار انجام شده است.
طالب نژاد ضمن ارائه عملکرد شهرداری منطقه سه  اظهار کرد: در برنامه های سال جاری تکمیل آسفالت خیابان شهریار، سنگ فرش لک لر، بازسازی و ترمیم کانال ایلی سو که تا سال آینده تا خیابان لاله بازسازی خواهد شد، بازسازی کانال اسلام شهر قسمتی از اقدامات انجام شده است که در بحث آسفالت هم بیش از 15 هزار تن بصورت پیمانکاری در کل منطقه لکه گیری داشته ایم همچنین جهت تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم، هر روز برنامه ملاقات با عموم مردم را جهت بررسی و حل مشکلات داریم.
وی با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اظهار کرد: در بحث شهرسازی در سال جاری نسبت به سه سال قبل بعلت تسهیل سازی در امر صدور پروانه 379 مورد صدور پروانه ساخت داشته ایم که سال قبل 301 مورد بوده است، یکهزارو 749 مورد صدور عدم خلافی وجمعا سه هزارو 604 مورد استعلامات شهرسازی ثبت شده است.
وی با اعلام بودجه سال آتی بالغ بر 190 میلیارد اعلام کرد:  در سال آینده رو گذر تقاطع غیر همسطح ارتش در راستای تسهیل ترافیک شهری در مسیر خیابان آزادی تقاطع ارتش اجرا خواهد شد و در بحث آبادانی میدان تیر، خیابان شهدای ارتش و ایجاد فضای سبز را در برنامه خود داریم که البته لازم به ذکر است، درباره پادگان ارتش وعده داده اند تا پایان امسال تخلیه شود، در نظر داریم فضای سبز و فرهنگسرا با قابلیت چند کاربری در این مکان ایجاد کنیم.
طالب نژاد در پایان با اشاره به دستور شهردار تبریز اذعان کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد بهربرداری از پارک جنگلی 6 هکتاری مارالان باشیم، این پارک که در حد فاصل شهرک تجلایی تا اتوبان شهید کسایی قرار خواهد داشت در ایام الله دهه فجر سال 99 افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/
احداث پنج پارک محله ای در سال جاری/ اجرای روگذر تقاطع غیر همسطح ارتش در سال آینده / افتتاح پارک جنگلی مارالان در سال 99 محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  ناصر سالک علی   2 سالها پیش  

با سلام و تشکر فراوان از کلیه زحمتکشان شهرداری تبریز یک پیشنهادی در مورد زیبا سازی شهر مان در تکمیل پروزه خیابان آزادی تقاطع ارتش داشتم از شهرداری محترم استدعا داریم با توجه به وسعت و زیبایی این طرح مقرر فرمایند چند میز پینگ پنگ هم در این پارک احداث نمایند مثل پارک ایل گلی تا مردم ورزش دوست بتوانند در اوقات بیکاری از ورزش تنیس هم استفاده کنند و شور و حال این ورزش نیز میتواند نطر هر رهگدری را جلب نماید و موجب روحیه شهروندان عزیز گردد
اجرکم عنداله ناصر سالک علی
کارشناس بازنشسته بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز
پژوهشیار