مدیرکل تأمین اجتماعی استان خبر داد:

کاهش تعداد مقرری بگیران بیکاری در آذربایجان‌شرقی

1398/11/13 - 12:19 - کد خبر: 13587 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تامین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی از پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد

به گزارش نصر، جعفر سمساری در نشست خبری با خبرنگاران گفت:سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۸ به تعهدات خود عمل کرده و تعداد مقرری بگیران بیکاری در این مدت کاهش یافته است که در مجموع در طول ۱۰ ماه، ۱۷۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده‌ایم.
وی از افزایش شاغلان در کارگاه های تولیدی استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: تعداد کارگاه های فعال بیمه‌پرداز در استان بالای ۵۰ هزار واحد است که در مقایسه با سال قبل بیمه شده اجباری ۱۳ هزار نفر افزایش یافته است.
سمساری توسعه خدمات غیرحضوری را از برنامه‌های مهم سازمان دانست و گفت: مهاجرت از سیستم‌های سنتی به نوین، فرآیند پیچیده‌ای است اما تاکید بر تداوم این امر داریم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اشاره به آغاز الکترونیکی کردن پرونده‌های کاغذی در استان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ پرونده وجود دارد که ۵۴ درصد طرح الکترونیکی کردن را به پیش برده‌ایم و کار در چندین شهرستان به اتمام رسیده است.
وی همچنین گفت: ۲۷۷ هزار خدمات غیرحضوری ارائه شده است.
سمساری میزان بدهی‌های معوقه تأمین اجتماعی استان را ۹۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: در این بین شرکت اتوبوسرانی به عنوان بزرگترین بدهکار این سازمان، ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای درمان بیمه شدگان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در طول ۱۰ ماه گذشته این میزان را برای درمان هزینه کرده ایم و پیش‌بینی می شود تا پایان سال به ۱۲۰۰ میلیارد تومان برسد.
جمال الدین نیکنامی خاطرنشان کرد: سه مرکز درمانی در شهرستان های ملکان،عجب‌شیر و هشترود احداث کرده ایم که تا یک ماه آینده افتتاح می شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در مورد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی این سازمان گفت: مساله واگذاری زمین جهت احداث این بیمارستان تبدیل به یک کابوس شده است .
نیکنامی افزود: در سال ۸۸ هیات وزیران ساخت این بیمارستان را مصوب کرد و قرار بر این بود که زمین آن توسط استانداری آذربایجان شرقی تامین شود که تا امروز بر اثر عدم همکاری مقامات استانی زمین تهیه نشده است و اعتبار تخصیص یافته برای ساخت بیمارستان نیز عودت می یابد.

انتهای پیام/
کاهش تعداد مقرری بگیران بیکاری در آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار