خبر/

۲۰ سانتی متر برف در خلخال بر زمین نشست

1398/11/13 - 11:15 - کد خبر: 13567 نسخه چاپی

نصر: بارش برف که از دیروز در خلخال اغاز شده پیش از ظهر امروز نیز ادامه یافته و ارتفاع آن در شهر به ۲۰ سانتی متر و در مناطق کوهستانی به دو برابر این میزان رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فرض الله پور رییس اداره هواشناسی خلخال امروز در گفت وگویی گفت:  دمای هوای شهر خلخال نیز صبح امروز یک شنبه ۱۳ بهمن ماه به هشت درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با زمان مشابه روز گذشته  هشت درجه کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: هم اکنون رطوبت هوای خلخال ۷۷ درصد ،اسمان این شهر تمام ابری توام با بارش پراکنده برف بوده که در ارتفاعات وگردنه های منطقه برف تولم با کولاک گزارش می شود.
سخاوت بیرامی مدیر آموزش وپرورش خلخال هم گفت: بارش برف همراه با سرما موجب تعطیلی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی برای دومین روز متوالی در این منطقه شده و همچنین دانش آموزان مقطع دوره اول متوسطه نیز با یک ساعت تاخیر در سر کلاس های درس حاضر شدند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۶ روز به علت بارش برف وسرما  مدارس این منطقه تعطیل اعلام شده است اظهار کرد: آمار روزهای تعطیل شده فصول پاییز و زمستان امسال در نوع خود کم سابقه بوده و بیشترین میزان تعطیلی مدارس در طول سال‌های اخیر است.
صباح الدین برزگر شهردار خلخال نیز از ادامه برف‌روبی معابر این شهر خبر داد و گفت:با تلاش ماموران بخش خدات شهری و با استفاده از ماشین آلات برف‌روبی تاکنون ۸۵ درصد خیابان‌ها و کوچه های این شهر برف‌روبی ،بازگشایی و نمک پاشی شده و  برف‌روبی امروز به پایان خواهد رسید.
وی اظهار کرد: با وجود مغایرت کار نمک پاشی با مسایل زیست محیطی، شهرداری خلخال برای مقابله با یخ‌بندان سطح معابر و جلوگیری از حوادث در پاییز و زمستان سال جاری  به ناچار ۱۳۰ تن مخلوط نمک و شن را در معابر این شهر استفاده کرده است.
سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال نیز از ادامه بارش برف در جاده‌های  بین شهری وروستایی این شهرستان خبر داد و گفت:در حال حاضر به جز راه ارتباطی خلخال به پونل در استان گیلان سایر جاده‌های  اصلی و فرعی این شهرستان باز و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
معروف خسروی اظهار کرد:به علت بارش برف ،کولاک مقطعی و یخ‌بندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده  خلخال به اسالم عبور از این گردنه تنها با استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/
۲۰ سانتی متر برف در خلخال بر زمین نشست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار