خبر/

جوان تبریزی، رکورددار حافظه جهان در گینس

1398/11/13 - 11:08 - کد خبر: 13563 نسخه چاپی

نصر: محمدرضا حسن زاده جوان تبریزی که در گینس رکوردار جهانی حافظه شد.

به گزارش نصر، محمدرضا حسن زاده در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه تنها تبریزی است که رکورد جهانی را به دست آورده، گفت: امکان شرکت در این مسابقه جهانی را از شهرهای دیگر کشور داشتم اما به دلیل اینکه تبریزی هستم و عرق خاصی به شهرم دارم، تصمیم گرفتم از تبریز در مسابقات شرکت کنم.

وی در خصوص مشکلاتی که در ثبت این رکورد با آنها مواجه شده بود، گفت: از لحاظ مالی در تنگنا بودم از طرفی تحریم ها نیز من را با مشکلاتی روبرو کرد که پیش بینی نکرده بودم و این مسائل سبب شد در دریافت مدرک جهانی ام با مشکل مواجه شوم.

وی در خصوص ثبت رکورد حافظه اش از سوی گینس، افزود: فلش کارت‌هایی ارسال شده بود که شامل 58 لغت بود و روی زمین نیز بنری بود که من باید در عرض یک دقیقه این 58 لغت که شامل اسم اشیاء بود حفظ می‌کردم و بعد از یک دقیقه آن کارت‌ها را دقیقا روی همان اسم اشیا قرار می‌دادم که به لطف خداوند توانستم موفق شوم، طی این یک دقیقه از 58 لغت 53 مورد آن را درست جواب دادم.

وی از اشتیاق خود برای آموزش به کودکان سخن گفت و ادامه داد: اگر مسئولان همت کنند می توانم تجربیاتم را حتی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهم.

گفتنی است، اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز از این رکوردار حافظه در گینس، در جلسه علنی صحن شورا تقدیر کردند.
انتهای پیام/
جوان تبریزی، رکورددار حافظه جهان در گینس گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار