استاندار زنجان خبر داد:

تشدید مراقبت‌ها برای مقابله با کرونا در زنجان

1398/11/13 - 10:15 - کد خبر: 13550 نسخه چاپی

نصر: با اینکه موردی از ابتلای به کرونا ویروس جدید در استان زنجان گزارش نشده است، با این حال با تاکید استاندار زنجان، هوشیاری و تشدید مراقبت‌ها در این خصوص در گستره استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی دیشب در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل استان به لزوم تشکیل کمیته ها و کارگروه‌هایی برای مدیریت و عملیاتی کردن موارد مربوط به آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا ویروس جدید اشاره کرد و افزود: ارائه توصیه های بهداشتی و مراقبتی از طریق صدا و سیما و رسانه ها بدون ایجاد حساسیت بیش از حد و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به منظور جلوگیری از انتشار اخبار ناصحیح در این شرایط باید مورد توجه جدی قرار گیرد.  
وی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی باید از پذیرش مسافران و گردشگران خارجی در استان جلوگیری شود، اظهار داشت: همه هتل ها و مراکز اقامتی وظیفه دارند اطلاعات مربوط به اقامت کنندگان خارجی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.  
حقیقی به لزوم مدیریت امور مربوط به دانشجویان خارجی دانشگاه های استان و حصول اطمینان از سلامت آنان در بازگشت به زنجان اشاره کرد و افزود: باید مراکز قرنطینه برای استقرار افرادی که از مناطق آلوده به زنجان می آیند در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین محل های تجمع از قبیل مراکز آموزشی، مراکز نگهداری سالمندان و زندان ها تحت مراقبت کامل قرار گیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در این جلسه به آمادگی کامل مراکز درمانی و بهداشتی استان اشاره کرد و گفت: تدوین کتاب مشتمل بر برنامه های عملیاتی اجرای مقررات بهداشتی بین المللی، ارسال دستورالعمل تشخیص، درمان و مراقبت بیماری، رصد حضور گردشگران کشورهای آلوده در سطح استان و برررسی و مراقبت کارکنان، مهندسان و مدیران چینی شاغل در واحدهای صنعتی استان از جمله اقدامات عمده دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی روزهای اخیر بوده است.
دکتر پرویز قزلباش به ضرورت دقیق و روشن شدن شناسایی افراد خارجی و کنترل آنان در استان تاکیدکرد و اظهار داشت: اصلی ترین و موثرترین را ه برای مبارزه با کرونا ویروس جدید، انجام اقدامات پیشگیرانه است.
رضا عسگری، فرماندار شهرستان زنجان نیز با بیان اینکه بی خبری، عامل ایجاد نگرانی در بین شهروندان می شود، گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق و به موقع از مجموع اقدامات و فعالیت های انجام شده پیرامون مقابله با کرونا ویروس جدید، از انتشار شایعات جلوگیری شود.
ناصر فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن و تحارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون در مجموع ۱۵۱ تبعه خارجی در واحدهای صنعتی این استان فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۱۵ نفر چینی هستند و غربالگری های لازم در خصوص سلامت آنان از سوی تیم های پزشکی انجام شده است.
انتهای پیام/
تشدید مراقبت‌ها برای مقابله با کرونا در زنجان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار