خبر/

برگزاری چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ پودس در تبریز

1398/11/12 - 19:35 - کد خبر: 13528 نسخه چاپی

نصر: چهاردهمین جشنوارۀ منطقه‌ای تئاتر دانشجویی پودس در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، «رسول ایرانزاد»، دبیر جشنوارۀ دانشجویی پودس ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: جشنوارۀ پودس برای چهاردهمین دورۀ متوالی به همت دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز و با مشارکت ارگان‌های استانی و کشوری در مهد هنر، تبریز برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال رویکرد این جشنواره، بررسی آسیب‌های اجتماعی است و ما تأکید داریم که هر هنرمند به عنوان نمادی از تعهد باید موقعیت‌شناسی داشته باشد و نقش خود را در بهبود وضعیت موجود ایفا کند.
ایرانزاد گفت: هنر تئاتر به طور ذاتی نقش تربیتی داشته و همواره تأثیر خود را بر اجتماع گذاشته‌است پس این جشنواره می‌تواند بستری باشد که به واسطۀ اندیشۀ هنرمندانه در قالب تئاتر بتوان مسائل و مشکلات جامعه را بیان کرد و به دنبال راهکاری برای گشودن معبری برای حل این مشکلات بود.
این کارگردان جوان همچنین افزود: تأکید ما در این جشنواره بر اندیشه به مثابه زبان تئاتری، پژوهش در چگونگی خلق اثر، فرم نو و خلاقیت در اجرا، مسئلۀ هویت و اخلاق فردی و اجتماعی و بررسی آسیب‌های اجتماعی است.
رسول ایرانزاد همچنین گفت: دکتر حسین عبدالهی مدیر گروه نمایش، دکتر فرزاد تقی لر و سیروس مصطفی بعنوان مشاوران علمی این دوره از جشنواره می باشند.
بر اساس این گزارش چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ منطقه‌ای تئاتر دانشجویی پودس در هشت بخش تئاتر صحنه، نمایش ایرانی، نمایش رادیویی، نمایشنامه‌نویسی (جایزۀ دکتر غلامحسین ساعدی)، پژوهش، پوستر تئاتر، عکس تئاتر، نمایش خیابانی، محیطی (جایزۀ میرزا باقر حاجی‌زاده) برگزار می‌شود و مهلت ثبت‌نام برای بخش تئاتر صحنه 24 بهمن ماه، نمایش ایرانی 20 بهمن ماه، بخش خیابانی 29 بهمن ماه، نمایش رادیویی 30 بهمن ماه، بخش نمایشنامه‌نویسی30 فروردین ماه، بخش پژوهش 20 فروردین ماه، بخش عکس تئاتر 20 فروردین ماه و بخش پوستر تئاتر 20 اردیبهشت ماه خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز، دبیرخانۀ چهاردهمین جشنوارۀ منطقه‌ای تئاتر دانشجویی پودس ارسال کنند.
گفتنی است این جشنواره از 6 تا 12 خرداد ماه 1399 در دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز برگزار می‌شود و آدرس وبسایت جشنواره به این شرح است: http://podesfestival.ir/
انتهای پیام/
برگزاری چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ پودس در تبریز نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار