رئیس سازمان فضایی ایران؛

دانش ساخت ماهواره ایران بومی است/ ۹ ماهه توانایی ساخت یک ماهواره را داریم

1398/11/12 - 15:50 - کد خبر: 13511 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان فضایی با تاکید بر اینکه با کمک دانشمندان کشور دانش ساخت ماهواره ایران صددرصد بومی است، گفت: با توجه به دانش به دست آمده از ساخت ماهواره، ۹ ماهه توانایی ساخت یک ماهواره را داریم.

به گزارش نصر به نقل از فارس، مرتضی براری دبیر شورای عالی مجازی کشور  و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگویی با بیان اینکه ماهواره ظفر تا چند روز آینده به فضا پرتاب می‌شود، گفت: در حال حاضر پنج تیم متخصص و دانشمند ایرانی به صورت شبانه‌روزی برای انجام تست‌های نهایی ماهواره ظفر فعالیت می‌کنند که خوشبختانه تاکنون همه تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، به طوری که این ماهواره تا چند روز آینده به فضا پرتاب خواهد شد. 

9 ماهه توانایی ساخت  یک ماهواره را داریم
وی افزود: در حال حاضر کشور ایران به این توانایی و دستاورد رسیده است که بتواند با استفاده از توان دانشمندان خود، در عرض ۹ ماه طراحی و ساخت ماهواره دیگری را انجام دهد. این در حالی است که حوزه فضا می‌تواند در بخش‌های مختلف کشور نه تنها نقش محوری داشته، بلکه اقتصاد را متحول کند. 

موفقیت در طراحی و تولید ساخت انواع ماهواره‌ها با عزم جدی و استمرار
براری تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های سازمان فضایی ایران در طراحی و تولید ساخت انواع ماهواره‌ها، عزم جدی و استمرار در این مسیر است که در راستای منویات مقام معظم رهبری انجام می‌شود. در واقع باید بگویم هدف ما توسعه کشور و رسیدن به رفاه اجتماعی است، به طوری که ما معتقدیم ماهواره می‌تواند به عنوان پیشران توسعه کشور باعث تحول تکنولوژی شود. 
ماهواره‌ها باعث افزایش رونق تولید می‌شود
وی در پایان گفت: وجود ماهواره در کشور می‌تواند باعث افزایش رونق تولید و همچنین افزایش ارزش افزوده محصولات داخلی کشور شود. 
انتهای پیام/
دانش ساخت ماهواره ایران بومی است/ ۹ ماهه توانایی ساخت یک ماهواره را داریم خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار