استاندار خبر داد :

سرمایه‌گذاری ۱۸ کشور در آذربایجان شرقی

1398/11/12 - 13:34 - کد خبر: 13490 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ کشور در این استان خبر داد و افزود: این افتخارات و پیشرفت‌های چشمگیر به همین راحتی به دست نیامده و ثمره خون پاک هزاران شهید گلگون کفن ایران اسلامی و همراهی مردم است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در همایش تجدید بیعت امت با ولایت،  با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی صادرات استان در ۱۰ ماهه نخست سالجاری، گفت: در همین 10 ماه نخست امسال، درآمد ارزی استان به بیش از دو و نیم میلیارد دلار رسیده و سرمایه گذاری خارجی نیز در استان دو برابر شده است.
وی تولید بیش از ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل را از نتایج باور به انقلاب و تکیه به توان داخلی دانست و عنوان کرد: خوشبختانه از امروز تا ۲۲ بهمن، بیش از یک هزار و ۳۶۵ پروژه در استان همچون بزرگراه خواجه_ورزقان، ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری و ۴۰ مدرسه در جای جای استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: متاسفانه در آستانه دهه فجر امسال، شهادت سردار کام ما را تلخ کرد ولی قطعا این شهادت بر اراده فجرآفرینان برای ادامه راه شهیدان خواهد افزود.
پورمحمدی افزود: شاید نسل های امروز بپرسند انقلاب اسلامی ما چه نتایجی داشته است؟ و حتی شاید نسل اول بعد انقلاب نیز برخی دستاوردها را از یاد برده باشد اما خوشبختانه امروز رسانه ها در جای جای کشور، دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی پوشش میدهند و این اقدامات برای همه مشهود است.
وی ادامه داد: قطعا انقلاب ما عملکرد بسیار پر باری داشته چرا که رژیم پهلوی در وابستگی تمام عیار به اجانب بود و هم پهلوی اول و هم پهلوی دوم با کودتا سر کار آمده و حکومت دستنشانده بودند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد ۵۰ هزار مستشار از ایران فرار کردند که نشانگر این بود که تمام امور کشور در دست خارجی ها بود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: فساد و دین ستیزی حاکمان دیگر دلیلی بود که مردم را به انقلاب اسلامی ترغیب کرد چرا که کسانی که در راس هرم کشور بودند هیچ اعتقادی به دین نداشتند.
وی با بیان اینکه فقر و فلاکت در جامعه پیش از انقلاب غوغا می کرد، ادامه داد: به جز وابستگان رژیم تمامی مردم در فلاکت زندگی می کردند و کشور در صنعت، کشاورزی و حتی علم به کشور های بیگانه وابسته بود.
پورمحمدی گفت: ایمان و اعتقاد، حضور اقشار مردم و رهبری پیامبر گونه امام راحل سه عامل اصلی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود چرا که فوج فوج جوانان بخاطر اعتقادات خود به میدان آمدند.
وی افزود: امنیت پایدار امروز کشور را، مدیون مردم هستیم؛ چرا که بعد از جواب دندان شکن فرزندان انقلاب به آمریکا  در عین الاسد، تنها برکت حضور مردم بود که از دیگر اقدامات خصمانه آمریکا جلوگیری کرد. 
به گزارش ایسنا، پورمحمدی با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هدف اصلی انقلاب بود، خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه، افتخار می‌کنیم که تنها کشور دنیا با اتکا به مردم سالاری دینی هستیم.
وی گفت: متاسفانه برخی افراد با  تخریب ها و ایجاد شایعات بی اساس خود به دنبال کم جلوه دادن اقدامات نظام هستند ولی خوشبختانه مردم کشور بیدار بوده و هر حرفی را باور نمی کنند.
وی قانون را فصل الخطاب تمامی مسئولان در تمامی زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: عمل به قانون، اولویت تمامی مسئولین  در مسیر اصلی حرکت پرشتاب به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب است.
وی در پایان گفت: وحدت، اصلی‌ترین نیاز جامعه در تمامی بخش‌هاست و همه با هم باید در این زمینه تلاش کنیم.

انتهای پیام/
سرمایه‌گذاری ۱۸ کشور در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار