معاون عمرانی وزارت کشور:

بیش از ۲۲ هزار پروژه عمرانی دهه فجر افتتاح می‌شود

1398/11/12 - 12:36 - کد خبر: 13480 نسخه چاپی

نصر: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از کلنگ‌زنی‌ و افتتاح بیش از ۲۲ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «مهدی جمالی‌نژاد» در حاشیه مراسم رونمایی از ماشین‌آلات و تجهیزات اهدایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت کشور از محل عوارض سوخت منابع ریالی و مالی را به صورت ماهانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌دهد و علاوه بر آن امسال اقدام به خرید بیش از پنج هزار دستگاه ماشین آلات، وسیله و تجهیزات برای پشتیبانی عمرانی و خدماتی از شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاری های سراسر کشور کرده است و در بودجه سال آینده هم این مسئله پیش بینی شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در خصوص کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمرانی در کشور گفت: امسال در ایام دهه فجر در همه استان های کشور بیش از ۱۶۵۰۰ پروژه عمرانی کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد. که البته کلنگ زنی در این میان سهم اندکی دارد.
 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: علاوه برآن سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه بسیج سازندگی کشور اقدام به اجرای طرح‌هایی را در قالب ۴۰ هزار پروژه کرده اند که حدود ۶۰۰۰ پروژه در این ایام افتتاح خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به رشد ۷۶ درصدی بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد: از جهت ریالی و اعتباری در سال جاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی هزینه شده است.
به گفته جمالی نژاد علاوه بر این رقم خود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز با توجه به ماهیت عمومی غیردولتی خود پروژه های متعدد عمرانی اجرا کرده اند که باعث شده است امسال هم از نظر تعداد و هم از نظر اعتبار شاهد یک جهش  عمرانی در عرصه شهرها و روستاهای کشور باشیم.

۷۹ درصد از ناوگان اتوبوسرانی نیاز به نوسازی دارد 
وی با یادآوری فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی کشور گفت: متاسفانه ۷۹درصد از ناوگان اتوبوسرانی کشور نیاز به نوسازی و بهسازی دارد و در همین راستا تصمیمات خوبی خوبی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای مربوطه اتخاذ شده است که امیدوارم بتوانیم آن‌ها را محقق کنیم.
جمالی نژاد با اشاره به تصویب خرید سه هزار دستگاه اتوبوس و نوسازی دو هزار دستگاه دیگر تصریح کرد: در بودجه سال جاری از محل اوراق مشارکت مبلغ دو هزار میلیارد تومان در جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال تمام این رقم را تخصیص دهد.
رییس سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور درباره رقم اختصاص یافته ناوگان اتوبوسرانی کشور در بودجه سار آینده نیز تاکید کرد: در بودجه سال ۹۹ مبلغ هشت هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای حمل و نقل ریلی و عمومی در نظر گرفته شده است که دو هزار میلیارد تومان از این مبلغ را به ناوگان اتوبوسرانی اختصاص خواهیم داد.
انتهای پیام/
 بیش از ۲۲ هزار پروژه عمرانی دهه فجر افتتاح می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار