خبر/

وزیر کشور از اتخاذ مراقبت‌های ویژه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد

1398/11/12 - 11:55 - کد خبر: 13470 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور از تصمیم به اتخاذ مراقبت‌های ویژه در خصوص ویروس کرونا خبر داد و افزود: با توجه به شایعاتی که در خصوص این ویروس وجود دارد، شهروندان اخبار و اطلاعات مربوط به آن را از منابع و رسانه‌های رسمی دریافت کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از ماشین‌آلات و تجهیزات اهدایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص ویروس کرونا کشور تصمیم به اتخاذ مراقبت‌های ویژه گرفته است.
وزیر کشور با اشاره به جلسه روز گذشته معاون اول رییس جمهوری، وزیر بهداشت و درمان و وزیر راه و شهرسازی گفت: در این جلسه وزیر بهداشت گزارش وضعیت ویروس کرونا در کشور را ارائه و اعلام کرد تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در کشور مشاهده نشده است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: با این وجود مسئولان مربوطه با توجه به مراودات و مبادلات کشور با خارج از کشور،  امکان ورود این ویروس به کشور را محتمل دانستند و به همین دلیل تصمیم به انجام مراقبت‌های ویژه در کشور گرفته شد.
وی با اشاره به اعلام محدودیت پروازی میان کشورهای ایران و چین خاطرنشان کرد: با اتخاذ این تصمیمات امیدواریم تا با سلامت از این ایام گذر کنیم و از مردم عزیز کشور درخواست داریم به‌رغم وجود شایعات فراوان در خصوص این بیماری اخبار و اطلاعات مربوط به آن را از منابع و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.
وزیر کشور اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مساله پیشگیری است و در این خصوص از اقدامات صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی مناسب به عموم مردم قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با همراهی که مردم با مسئولان خواهند داشت در این خصوص در کشور شاهد مشکلی نباشیم.

درآمد و هزینه دهیاری ها و شهرداری ها باید مستقل شود
رحمانی فضلی با اشاره به رونمایی از از ماشین‌آلات و تجهیزات اهدایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: وزارت کشور و دولت توجه زیادی به مبملمان شهری، نظافت شهری، تجهیزات و امکانات شهری، به ویژه در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در این زمینه از سوی دهیاری ها و شهرداری ها اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افزود: از کل منابع اختصاص یافته به دهیاری ها از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۷ که بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است، ۸۱% آن یعنی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان آن در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق پیدا کرده است که رقم بسیار خوبی است که این منابع از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین شده و با نظارت وزارت کشور و استانداری های هزینه می شود.
وزیر کشور با اشاره به خرید تجهیزات و ماشین آلات برای شهرداری و دهیاری ها از سوی وزارت کشور گفت: پیش از این رقم پیش بینی شده برای تجهیزات و ماشین آلات به صورت نقدی از سوی وزارت کشور به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت می شد که عمدتا در امور جاری هزینه می شد. اما امروز وزارت کشور تصمیم گرفته است تا خود درخواست سفارش کرده و با تهیه این تجهیزات و ماشین آلات که تولید داخل هم هستند و منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، نیازهای شهرداری ها و دهیاری ها را تامین کند.
وی با تاکید بر لزوم استقلال شهرداری‌ها و دهیاری ها گفت: در حال حاضر کارهای خوبی برای تامین درآمد پایدار برای دهیاری ها و شهرداری ها صورت گرفته است و بر اساس لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها که در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است، اختیارات خوبی برای هزینه های آنها داده شده است.
رحمانی فضلی با بیان این که تلاش ما این است که هر کدام از دهیاری ها و شهرداری ها به کانون مستقل درآمد و هزینه تبدیل شوند، اظهارداشت: به نظر من حتی باید استان ها به کانون های مستقل هزینه و درآمد تبدیل شوند و نظام بودجه ریزی کشور به نحوی اصلاح شود که استان‌ها موظف به تامین منابع و هزینه‌کرد بودجه‌های استانی شوند و بودجه ملی حامی و پشتیبان بودجه های استانی باشد.
انتهای پیام/
وزیر کشور از اتخاذ مراقبت‌های ویژه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار