مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

۱۵ بهمن؛ آغاز اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان

1398/11/12 - 10:15 - کد خبر: 13445 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، از آغاز اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر در زنجان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فاطمه کرباسی شامگاه دیروز در نشست خبری پیرامون سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به اینکه امسال پنجمین سالی است که شاهد اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر در زنجان هستیم، گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته، قرار است از ۱۵ بهمن‌ماه امسال به مدت یک هفته شاهد اکران همزمان این فیلم‌ها در زنجان باشیم.
وی با یادآوری اینکه امسال دو سینمای روشا و بهمن میزبان علاقه‌مندان هنر هفتم در قالب فیلم‌های در حال اکران جشنواره بین‌المللی فجر خواهد بود، افزود: نرخ بلیت فیلم‌های جشنواره نیز امسال دچار تغییر شده و قرار است به صورت دو نرخی ارائه شود، بدین صورت که قیمت بلیت در سینما روشا ۱۵ هزار تومان و در سینما بهمن نیز این بلیت‌ها به قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه شود.
این مسئول با اشاره به اینکه قرار است در طول یک هفته تعداد ۱۴ فیلم در دو سینمای مذکور به نمایش درآید، تصریح کرد: بی‌تردید یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی در هر جامعه‌ای، تولید و مصرف کالاهای فرهنگی است و این تفاوت استفاده از کالاهای فرهنگی است که جایگاه توسعه‌یافتگی بین جوامع مختلف را تعیین می‌کند، لذا امیدواریم طی هفته جاری بتوانیم به ارتقای این شاخص‌ها کمک کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه فرهنگی در استان طی ایام‌الله دهه مبارک فجر، تلاش برای راه‌اندازی چند سینمای جدید است تا تعداد سینماهای استان را به عدد ۹ افزایش دهیم، ادامه داد: دو سینما در مجتمع فرهنگی تجاری ابهر و یک پردیس سینمایی در شهر قیدار از جمله اقدامات حوزه سینمایی استان در این ایام خواهد بود.
کرباسی از برگزاری سه جلسه با حضور ۱۸ دستگاه فرهنگی و سه مجموعه مردم‌نهاد در قالب کارگروه فرهنگی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار کرد: طی ایام‌الله دهه‌فجر قرار است در حدود ۲۱۴ برنامه فرهنگی به اجر درآید که رونمایی از کتاب، برگزاری شب شعر، برپایی نمایشگاه مطبوعات، جشنواره‌های انقلاب، دبستان فرهنگ و ادب و ... از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر امسال قرار است سه پویش ملی با عناوین «من یک سلیمانی هستم»، «پرچم» و «انتقام سخت» به اجرا گذاشته شود، افزود: علاوه بر اکران همزمان فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر، شاهد برگزاری برنامه‌هایی چون یادواره شهدای ورزشکار، شب شعر طلوع، محفل بزرگ انس با قرآن و ... خواهیم بود.
این مسئول همچنین از برگزاری مسابقات قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در زنجان خبر داد و با یادآوری اینکه بیش از دو هزار و400 نفر برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: زنجان در این زمینه رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده و این خود می‌تواند اتفاق بسیار خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی باشد.
انتهای پیام/
۱۵ بهمن؛ آغاز اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار