مدیرکل هواشناسی اردبیل؛

پیش بینی کاهش پنج درجه‌ای دما در اردبیل/ بارش برف در راه است

1398/11/12 - 10:00 - کد خبر: 13439 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی علاوه بر آغاز بارش‌ها دمای هوا بین سه تا پنج درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، سیاوش محمدی در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی روز جمعه وزش باد استان را فرا می‌گیرد، افزود: سرعت وزش باد به ویژه در بعد از ظهر امروز تند و به صورت لحظه‌ای شدید انتظار می‌رود.
وی با بیان اینکه از اواخر وقت جمعه سامانه ناپایداری وارد استان خواهد شد، یادآور شد: با نفوذ این سامانه به تدریج آسمان ابری شده، سرعت وزش باد کاهش یافته و بارش باران و برف آغاز می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: بارش‌ها ابتدا به صورت باران بوده و در ادامه از قبل از ظهر شنبه با توجه به کاهش نسبی دمای هوا که بین سه تا پنج درجه خواهد بود، در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش‌ها تبدیل به برف خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه تمرکز فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود، افزود: این سامانه تا اواخر وقت فردا شنبه در استان فعال بوده و اوایل صبح روز یکشنبه هفته آتی از استان خارج می‌شود.
وی اضافه کرد: با خروج این سامانه کاهش ابر، افزایش نسبی دما در طول روز و وزش باد گاهی تند تا اواخر هفته آینده در استان پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در پایان کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته را منفی ۹ درجه در فرودگاه اردبیل و پنج درجه زیر صفر در شهرستان کوثر عنوان کرد.
انتهای پیام/
پیش بینی کاهش پنج درجه‌ای دما در اردبیل/ بارش برف در راه است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار