از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت:

بیش از ۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها

1398/11/10 - 15:32 - کد خبر: 13403 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه در تمام دنیا دولت‌ها ازسه مسیر عرضه منابع مالی، قانونگذاری و تحریک تقاضا وارد حوزه استارت‌آپ‌ها می‌شوند، گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت به عنوان یکی از مسیرهای جدید کمک به استارتاپ ها است که در این زمینه تاکنون ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سوی این صندوق سرمایه‌گذاری شده است.

 به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سیاوش ملکی فر روز  پنجشنبه در گفت وگویی  در خصوص این خدمت و نحوه عملکرد آن افزود: با توجه به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی نمی‌تواند به طور مستقیم از استارتاپ‌ها حمایت و سرمایه‌گذاری کند، خدمات جدیدی را به برنامه هم سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کرده است .
وی ادامه داد: این برنامه به این شکل است که یکی از عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی که صندوق‌های پژوهش و فناوری یا صندوق‌های جسورانه بورسی هستند، روی یک یا سبدی از استارتاپ ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارکرد: روال سرمایه‌گذاری به این شکل است که دانش فنی استارتاپ قیمت‌گذاری و ارزش گذاری می‌شود، حجم منابع مالی مورد نیاز برای استارتاپ نیزبرآورد می‌شود و سهم شرکا نیز در این برنامه برآورد خواهد شد. اگر این دو بازیگر یعنی صندوق پژوهش و فناوری و استارتاپ خودشان به تنهایی نتوانند تامین مالی کنند و منابع مالی آن‌ها کافی نباشد نیاز به یک بازیگر سوم یا نهاد حامی که در کنار آن‌ها حضور داشته باشد و این بازیگر سوم ما یعنی صندوق نوآوری وشکوفایی هستیم.
ملکی فریادآور شد: ما می‌توانیم از یک چهارم منابع مالی که صندوق پژوهش و فناوری آورده است تا چهار برابر آن را ارایه دهیم و یا بالعکس، بنابراین ما در این خدمت به صندوق‌های پژوهش و فناوری و استارتاپ ها اضافه می‌شویم و این سرمایه‌گذاری‌ها را پشتیبانی مالی می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در این خدمت سهم نمی‌گیرد بلکه سهم صندوق را عامل ما مدیریت می‌کند، افزود: ما بعد از پنج سال باید از این سرمایه گذاری خارج شویم و مدل آن مدل هم سرمایه‌گذاری متعادل (ونچر کپیتال) در ادبیات رایج سرمایه‌گذاری است.
معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی در خصوص مدت زمان ارایه این خدمت به استارتاپ ها افزود: درحال حاضر استارتاپ‌ها درخواست این نوع خدمت را داشته و رو به افزایش است، این سرمایه‌گذاری ادامه دارد و خیلی به دنبال این هستیم که با یک برنامه تهاجمی این خدمت را بین استارتاپ‌ها نفوذ دهیم و استارتاپ‌های بیشتری از این خدمت استفاده کنند.

انتهای پیام/
بیش از ۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار