معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

15 بهمن آخرین مهلت حمل دام بدون پلاک

1398/11/10 - 12:27 - کد خبر: 13384 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: از ۱۵ بهمن ۹۸ ممنوعیت حمل دام ‌های بدون پلاک اجرا می‌شود و در صورت مشاهده حمل دام های فاقد پلاک، برابر قانون برخورد قضائی خواهد شد و دام های بدون پلاک مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حبیب شریفیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سایت کشاورزی و برخی واحدهای تولیدی و دامداری شهرستان مرند با اشاره به اجرای طرح پلاک گذاری و هویت دار کردن دام‌های سنگین خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شیوه نامه‌ای را تنظیم کرد که در دی ماه ۹۷ در هیأت دولت تصویب و اواخر سال گذشته ابلاغ شد.
شریفیان افزود: بر اساس این شیوه نامه ۵ ماده‌ای، چنانچه دام‌های کشور بعد از ۱۵ بهمن ماه ۹۸، هویت دار نشوند، مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
وی گفت: بر این اساس تمام بهره‌برداران اعم از دامداران، دامپروران، چوبداران و صاحبان کشتارگاه‌های دام باید از تاریخ یاده شده از حملِ هرگونه دام‌های فاقد پلاک بین استانها پرهیز کنند و در صورت مشاهده حمل دام‌های فاقد پلاک، با خاطیان، برابر قانون برخورد قضائی می‌شود.
شریفیان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد کشاورزی شهرستان مرند از هر گونه سرمایه گذاری معقول و مطلوب در این شهرستان و استان حمایت می‌کند، افزود: سرمایه گذاری‌هایی که بعد از بهره برداری، منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال و افزایش بهره شغلی در حوزه کشاورزی شود، به جد مورد حمایت جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
15 بهمن آخرین مهلت حمل دام بدون پلاک خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار