رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران بیش از توانایی نظامی آن است

1398/11/10 - 12:25 - کد خبر: 13374 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران، بیش از موشک‌ها و توانایی نظامی آن بوده و همین انتقام سخت نیز بیش از همه چیز، تحت تاثیر حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت بود که نقش موثری در تحکیم نظام و همدلی و وحدت ملی داشت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق‌طلب امروز در دومین جلسه ستاد سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان زنجان، اظهار داشت: روحیه جهادی ملت ایران، پشتوانه بسیار عظیمی برای مسؤولان است تا بتوانند ماموریت خود را دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در چند سال اخیر، شاهد این بودیم که جوانان به صورت پرشور و باهیجان و اصرار، آمادگی خود را برای حضور در هزاران کیلومتر دورتر از خاک جمهوری اسلامی و مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع) اعلام می‌کردند به واسطه این بود که تمام مسئولان در مجموعه‌های اداری و نظامی تا حد زیادی توانستند فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهاد و شهادت را به نسل جوان انتقال دهند.
حق‌طلب افزود: برگزاری کنگره‌های شهدا، یکی از موثرترین راه‌های انتقال این فرهنگ است.
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدای استان‌ها علاوه بر عرض ادب و ادای دِین به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آن‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترغیب جوانان در این حوزه است.
وی با بیان اینکه کنگره شهدا تا کنون در ۲۶ استان کشور در سطح ملی برگزار شده است، اظهار داشت: علاوه بر این کنگره‌ها و مراسم یادواره، کنگره‌های تخصصی اقشار مختلف شهیدان از جمله هنرمندان، دانشجویان، اصناف، کارگران و ورزشکاران نیز در سراسر کشور برگزار شده است.
حق‌طلب با بیان اینکه تقویم برگزاری کنگره شهدا از حدود ۱۰ سال گذشته، تنظیم و به استان‌ها ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: برابر این تقویم، تمام استان‌ها تا سال ۱۴۰۰ حداقل یک بار کنگره ملی شهدا را برگزار و تمام اقشار بسیج نیز کنگره تخصصی خود را برگزار خواهند کرد.
وی افزود: کنگره‌هایی که برگزار می‌شوند، یک رویدار بسیار تاثیرگذاری هستند و در هیچ برنامه‌ای، وحدت و همدلی در این سطح ایجاد نشده است.
حق‌طلب با بیان اینکه اولین اقدام تا برگزاری اجلاسیه نهایی، جمع‌آوری اطلاعات است، گفت: بر این اساس تا سال ۱۴۰۰ به ضِرس قاطع می‌توان گفت که اطلاعات جامع و کاملی از تمام شهدای کشور داریم تا به عنوان گنجینه در سال‌های آتی استفاده کرده و در قالب کتاب و مستند، ارائه دهیم.
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنچه که امروز به اسم کنگره شهدا برگزار می‌شود، یک کار فرهنگی بسیار عمیق بوده و دستاوردهای بسیار ارزشمندی دارد.
وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری کنگره‌ها، بخش عظیمی از اقدامات و خدمات فرهنگی با حضور و کمک مردم انجام شده که تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان و نیازمند، سرپرستی ایتام و آزادی زندانیان غیرعمد به میزان شمار شهدای استان‌ها از جمله این اقدامات است.
حق‌طلب خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در برخی موضوعات مانند غواصان، سرآمد کشور بوده و نقش بسیاری در دوران دفاع مقدس داشته که به یادگار مانده است و به سایر موضوعاتی از این قبیل نیز باید بیشتر پرداخته شود.
انتهای پیام/
واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران بیش از توانایی نظامی آن است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار