خبر/

اشک‌ها و لبخندهای یک جدایی/ صحنه‌های دراماتیک در پارلمان اروپا

1398/11/10 - 12:15 - کد خبر: 13369 نسخه چاپی

نصر: با این رای‌گیری از فردا(جمعه) 73 نماینده پارلمان اروپا که نمایندگان بریتانیا در پارلمان هستند با کرسی‌های خود در پارلمان وداع می‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از عصر ایران، پارلمان اروپا دیروز طرح جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به "برگزیت" را تصویب کرد.
بنا به این گزارش، پارلمان اروپا با 621 رای مثبت در برابر 49 رای منفی به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا رای داد.
با این رای بریتانیا رسما از 31 ژانویه 2020 (فردا) دیگر عضوی از اتحادیه اروپا به شمار نمی‌رود.
جلسه رای‌گیری پارلمان اروپا دیروز شاهد صحنه‌های دراماتیکی بود. برخی نمایندگان سرود می‌خواندند، برخی پلاکاردهایی طعنه آمیز بر دست داشتند، برخی گریه می‌کردند و برخی نیز همچون "نایجل فاراژ" رهبر حزب "برگزیت" بریتانیا از شادمانی سر از پا نمی‌شناختند.
با این رای‌گیری از فردا(جمعه) 73 نماینده پارلمان اروپا که نمایندگان بریتانیا در پارلمان هستند با کرسی‌های خود در پارلمان وداع می‌کنند.
خداحافظی نمایندگان بریتانیا با همتایانشان در پارلمان اروپا که بعضا با اشک و ناراحتی همراه بود از دیگر تصاویر ثبت شده در جلسه دیروز پارلمان اروپاست که احتمالا در تاریخ ثبت خواهد شد.
بریتانیا پس از 47 سال از اتحادیه اروپا جدا شده است. هر چند به گمان ناظران بریتانیا از ابتدا هم عضوی ناسازگار با اتحادیه بود و در بسیاری از موارد به طور کامل وارد روندهای همگرایی اتحادیه اروپا نشده بود؛ از جمله حوزه پول مشترک (یورو) و یا برداشتن مرزهای زمینی و ویزای مشترک (شنگن) و برخی دیگر از صلاحیت‌های قضایی و...
انتهای پیام/
اشک‌ها و لبخندهای یک جدایی/ صحنه‌های دراماتیک در پارلمان اروپا خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار