در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر؛

لزوم اجرای خزانه متمرکز‌ در شهرداری/ مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران سال آینده تکمیل خواهد شد

1398/11/10 - 09:45 - کد خبر: 13361 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی شهرداری تبریز گفت: بیشترین وقت و انرژی مدیران شهری برای وصول مطالبات از سایر مناطق و سازمان‌ ها صرف‌ می‌شود که با وجود خزانه متمرکز این مشکل حل شدنی است.

به گزارش نصر، محمد حسین اسحقی‌ با اشاره به اینکه اجرای خزانه متمرکز باید اولویت شهرداری باشد گفت: هیچکدام از شهرداری های کلانشهر ها با خزانه جداگانه مدیریت نمی‌شود.
وی ادامه داد:وقت و اولیت‌ مدیران سازمان‌های شهرداری برای اخذ مطالبات از مناطق صرف می‌شود که با راه اندازی خزانه متمرکز این مشکل از میان خواهد رفت و عدالت اجتماعی در این زمینه به اجرا در‌خواهد آمد.
همچنین نسیانی شهردار منطقه ۹ شهرداری تبریز نیز که گزارش عملکرد عمرانی منطقه را به کمیسیون ارایه کرد گفت: بودجه عمرانی منطقه ۹ شهرداری تبریز ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که در حال حاضر ۲۵ پروژه فعال عمرانی در منطقه وجود دارد.
وی ادامه داد: هشت مورد از پروژه‌ها واگذار شده و ۶ پروژه راکد مانده است.
نسیانی‌ با اشاره به اینکه کانال جمع آوری آب‌های سطحی یکی از پروژه‌های زیرساختی منطقه در سال جاری به طول چهار کیلومتر شروع شده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: پروژ‌ه‌های عمرانی و زیرساختی‌ شهرداری منطقه ۹ با سرعت و جدیت درحال پیگیری است.
شهردار منطقه ۹ تبریز با اشاره به پتانسیل‌های موجود در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز واقع در شهرک خاوران گفت: ۲۷ میلیاردتومان بودجه‌ برای تکمیل زیرساخت‌های این مرکز نیاز است که امسال چهار میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل موتور خانه با سازمان بسیج سازندگی قرارداد بسته شده است.
بابایی اقدم نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به عملکرد مثبت شهرداری منطقه ۹ تبریز گفت: منطقه ۹ از مناطق فعال شهرداری است که البته لازم است فعالیت خود را در برخی زمینه‌ها بیشتر کند.
همچنین رسول وظیفه‌شناس شهرداری منطقه ۱۰ نیز که برای گزارش عملکرد عمرانی منطقه در این جلسه حضور داشت گفت: کل بودجه منطقه ۶۵ میلیارد تومان است که حدود ۲۷ میلیارد تومان آن در زمینه عمرانی است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک ستارخان پس از ۴۰ سال رکود در سال جاری گفت: نگارخانه مقبره‌ الشعرا نیز به عنوان یک پروژه فرهنگی عمرانی درحال اجرا است‌.
وی با اشاره به اینکه فاضلاب منطقه ۱۰ طی سال‌های گذشته تنها ۶ کیلومتر اجرا شده بود گفت: در دو سال گذشته با حمایت‌ های شهرداری مرکز توانستیم ۴۰ کیلومتر فاضلاب در این منطقه اجرا کنیم.
وی افزود: با روند فعلی و نبود وقفه می‌توان فاضلاب منطقه را در سال آینده تکمیل کرد
وظیفه‌شناس با اشارخ به ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح منطقه در سال جاری گفت: این مقدار دو برابر حجم پیش‌بینی شده برای سال ۹۸ بود.
وی با اشاره به نظرسنجی روابط عمومی شهرداری تبریز در خصوص رضایت مندی مردم از آسفالت ریزی گفت: بیشترین رضایت مندی مردم از آسفالت ریزی امسال مربوط به منطقه ۱۰ بوده‌ است.
فریدون بابایی اقدم با اشاره به سفر اخیر به زاهدان و بازدید از مناطق سیل زده و محلات حاشیه نشین سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت حاشیه نشینان در استان سیستان و بلوچستان اصلا قابل قبول نبود.
وی افزود: محلاتی در زاهدان وجود دارد که علیرغم  قدمت ۴۰ ساله از وجود هرگونه امکانات شهری محروم هستند.
بابایی اقدم ضمن بیان اینکه مناطقی وجود دارد که مدیران شهری نمی‌توانند به آن مناطق بروند گفت: از مدیران شهری زاهدان دعوت کردیم برای بازدید از مناطق حاشیه نشین تبریز به این مناطق آمده و از تجربیات تبریز برای بهبود زندگی مردم مظلوم سیستان و بلوچستان استفاده کنند.
وی در پایان گفت: وظیفه‌انسانی و دینی همه ما است تا به مظلومان در کشور رسیدگی کنیم.
انتهای پیام/
لزوم اجرای خزانه متمرکز‌ در شهرداری/ مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران سال آینده تکمیل خواهد شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار