فرماندار زنجان؛

منابع مالی طرح سبزه میدان تامین شده است

1398/11/10 - 10:00 - کد خبر: 13352 نسخه چاپی

نصر: فرماندار زنجان گفت: منابع مالی طرح سبزه میدان تامین شده است و با شتاب گیری عملیات اجرایی این طرح طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا عسگری امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: سبزه میدان از طرح های محوری شهر زنجان است و تاکید استاندار نیز بر اجرا و اتمام هرچه زودتر و بهره مندی شهروندان از آن است.
وی اظهار داشت: این طرح مطالبه مهم و عمومی مردم شهر زنجان است چرا که زمان زیادی از شروع اجرای آن گذشته است.
فرماندار زنجان، گفت: مسؤولان این طرح را با جدیت دنبال می‌کنند و قرار گرفتن در بافت مرکزی شهر و بافت ارزشمند تاریخی در آن منطقه حساسیت کار را افزایش داده است.
عسگری ابراز کرد: با برنامه ریزی شورای شهر زنجان و مدیریت شهری تغییرات عمده در اجرای پروژه صورت گرفته و این طرح شروع و قرار داد منعقد و پیمانکار هم انتخاب شده است.
فرماندار زنجان، با بیان اینکه ضمانت اجرایی این طرح پیش بینی شده است، ابراز کرد: ضمانت اجرایی دو طرفه است، یک طرف شهرداری است که باید تمهیدات لازم را فراهم کند تا پیمانکار کار خود را انجام دهد که اگر انجام ندهد جرایم سنگینی را باید به پیمانکار پرداخت کند و در این میان پیمانکار هم طرح خود را به خوبی انجام ندهد مشمول جریمه خواهد بود.
عسگری افزود: پیمانکار همزمان باید اصلاحات لازم و مطالعات در خصوص طرح سبزه میدان را هم انجام بدهد.
وی یاد آورشد: پروژه سبزه میدان که پروژه محوری و مطالبه جدی مردم شهر زنجان است، باید خدمات رفاهی، عمومی و فضاهای مورد نظر در هسته مرکزی شهر را افزایش دهد.
فرماندار زنجان گفت: نظارت بر روند اجرایی این طرح توسط معاونت عمرانی استانداری و دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در خصوص ویژگی های طرح سبزه میدان به خبرنگار گفته بود: کل بارگذاری ساختمانی در این طرح چهار هزار مترمربع و فقط دو هزارو ۵۰۰  مترمربع آن تجاری خواهد بود و به عبارتی دیگر سبزه میدان یک میدان شهری ( City hall) است.
حمیدی  افزوده بود: در ساختار سنتی بافت مرکزی زنجان چهار عنصر مسجد جامع به عنوان محل عبادت، برآورده کننده نیازی معنوی مردمان این شهر، بازار سنتی به عنوان مرکز تجارت و ‌کسب و کار، برآورده کننده نیاز مادی مردم، خانه ذوالفقاری، دارایی و شهربانی به عنوان عنصر حکومت و اقتدار، برآورده کننده نیاز نظم و امنیت مردم و در نهایت سبزه میدان قدیم به عنوان فضای تفریحی، برآورده کننده نیاز فراغت و استراحت مردم، شهر کاملی را بوجود آورده بودند.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/
منابع مالی طرح سبزه میدان تامین شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار