دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی نایب‌قهرمان بوکس کارگران کشور شد

1398/11/10 - 09:30 - کد خبر: 13350 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: تیم کارگری استان با کسب یک مدال طلا و دو نقره بر سکوی دوم مسابقات قهرمانی کارگران کشور ایستاد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد آبی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این مسابقات «عرفان حاجی‌پور» یک طلا و «کیوان فریدی» و «داریوش پورتقی» هر کدام یک نشان نقره برای آذربایجان‌غربی به دست آوردند.
وی بیان کرد: در پایان این رقابت‌ها که در ۱۰ وزن برگزار شد، تیم‌ خوزستان با ۱۴ امتیاز قهرمان شد، آذربایجان‌غربی با ۱۱ امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و خراسان رضوی با ۱۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.
وی ادامه داد: نخستین دوره رقابت‌های بوکس قهرمانی کارگران کشور از ششم تا نهم بهمن‌ماه جاری با حضور ۷۳ بوکسور از ۲۳ استان در سالن شهید معتمدی‌نیا تهران برگزار شد.
هدایت تیم بوکس کارگری استان را «محمدرضا شاطرلو» بر عهده داشت.
همچنین طی حکمی از سوی فدراسیون «محمد آبی» دبیر هیات بوکس استان به عنوان داور و  «طاهر جباری» مربی ارومیه ای تیم ملی امید به عنوان عضو کمیته فنی در رقابت‌های کارگران کشور حضور داشتند.
طی ماه گذشته «حسین دانشور» بوکسور ملی‌پوش وزن ۸۱ کیلوگرم اهل نقده که به همراه تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی «احمد کومرت» ترکیه حضور داشت، موفق به کسب مدال برنز شد.
دانشور فروردین ماه امسال نیز به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شد.
آذرماه امسال مسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۳۰ استان کشور در سالن غدیر ارومیه برگزار شد و تیم آذربایجان‌غربی با کسب یک مدال طلا و سه برنز در جایگاه چهارم ایران قرار گرفت.
بوکس از جمله رشته‌های ورزشی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که از قدمتی بیش از ۵۰ سال برخوردار است و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در استان داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.
در دهه ۱۳۹۰ شمسی نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/
آذربایجان‌غربی نایب‌قهرمان بوکس کارگران کشور شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار