ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

رشد 96 درصدی صادرات از گمرک‌های آذربایجان‌شرقی

1398/11/10 - 08:27 - کد خبر: 13347 نسخه چاپی

نصر: ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی از رشد 96 درصدی صادرات از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش نصر، لیلی اورنگی امروز در دیدار مدیران گمرک استان با استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد گمرکات استان در 10 ماهه سال‌جاری از رشد 96 درصدی صادرات از گمرکات استان خبر داد و اظهار کرد: گمرک تبریز در رویه صادرات و گمرک سهلان در رویه واردات جزو 10 گمرک مهم کشور هستند.
دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان، اجرای مدیریت هماهنگ مرزی و یکپارچه را یکی از ضرورت‌ها و چالش‌های مهم تجارت فرامرزی عنوان کرد و اجرای ماده 12 قانون امور گمرکی را پیش نیازی ضروری برای  تسهیل و تسریع تجارت خارجی و الزامی برای اجرای موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا برشمرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با تمجید از عملکرد ناظر گمرکات استان از تغییر رویکرد به‌کارگیری بانوان در سطوح مدیریتی استان اشاره کرد و گفت: با عملکرد مطلوب خانم اورنگی به عنوان تنها مدیرکل دستگاه اجرایی استان  به باور توانمند بودن بانوان در سطوح بالای مدیریتی استان  رسیده‌ایم.
وی با تاکید بر اهمیت تسریع و تسهیل  تامین مواداولیه واحدهای تولیدی متذکر شد: اغلب در نشست‌ها و بازدیدهای میدانی از صنایع استان صاحبان واحدهای تولیدی استان از عملکرد خوب گمرکات استان در رفع موانع و مشکلاتشان اظهار رضایتمندی کردند که مایه خرسندی است.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه  با اشاره به ظرفیت‌های استان به لحاظ ظرفیت بالای ترانزیت کالا و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب از گمرکات سهلان و جلفا به عنوان ظرفیت‌های بزرگ ترانزیتی استان برشمرد.
وی  با اشاره به دو مطالبه متضاد سرعت و دقت از گمرک تاکید کرد: سرعت و دقت در امور گمرکی از یک  میزان حساسیت و اولویت برخوردار می‌باشد و نباید سرعت و دقت را فدای یکدیگر کرد.
انتهای پیام/
رشد 96 درصدی صادرات از گمرک‌های آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار