رحیم شهرتی فر*

با طبیعت مهربان باشیم

1398/11/09 - 11:15 - کد خبر: 13339 نسخه چاپی

نصر: رفتار برخی افراد با طبیعت به گونه‌ای است که گويي طبیعت، خانه و نبردگاه دشمنان است و باید تا حد امکان به آن آسیب و ضرر رساند و تا می‌توانند، می‌شکنند و می‌برند و می‌سوزانند! طبیعتی که به رایگان در اختیار ما قرار گرفته است،

در طول هزاران سال ایجاد شده و ما حق نداریم با سهل‌انگاری، موجب نابودی آن و اکوسیستم موجود در آن شویم. متاسفانه در این چند ماه اخیر در منطقه خودمان با چالش های بزرگی در زمینه محیط زیست مواجه بودیم، که البته بطور مکرر فعالین محترم محیط زیست، شهروندان و بنده  در این مورد هشدارهایی داده ایم.
قطع درختان و ارسال آنها به کارخانجات استان های اطراف جهت تولیدات پارکت و ... آسیب هاي جدی به طبیعت سبز منطقه زد، درختان سرمایه های مادی و معنوی هر سرزمینی هستند و هر آسیب جزئی به این فضای سبز موجبات تضرر نسل کنونی و بالاخص نسل آینده خواهد بود، قطع هر درخت ضربه ای مهلک به نسل آینده این سرزمین و فرزندانمان محسوب می شود، وقتی سیل تریلرهایی که انبوه درختان قطع شده را به خارج از استان می بردند می دیدیم واقعا باعث ناراحتی و افسوس ما می شد و در آن مقطع که اینجانب مسئولیتی نداشتم اطلاع رسانی و جلب توجه مردم شریف را در دستور کار قرار دادم و در صفحه اینستاگرام چندین بار در این مورد تذکر دادم و با مسئولین استانی بارها تلفنی صحبت نمودم.
مساله دوم وضعیت سگ های موجود در شهرهایمان به عنوان سگ های بدون صاحب یا ولگرد هست، معدوم سازی و کشتن این حیوانات بدترین و ساده ترین راه حلی هست که مسئولین امر می توانستند انجام دهند، در احادیث دینی که از ائمه اطهار به ما رسیده است توصیه شدید به رعایت حقوق حیوانات شده است. از شهرداری محترم و شورای محترم شهر انتظار می رود تا همانند کشورهای توسعه يافته اقداماتی نظیر پلاک کوبی، عقیم سازی و نظارت بر سلامت این حیوانات را در دستور کار قرار دهد.
مساله مهم تر نبود قانونی جامع در رابطه با وضعیت و حقوق حیوانات می باشد، لازم است تا قوانینی جامع با همکاری سازمان محترم محیط زیست و فعالین پر شور این حوزه تنظیم و تصویب شود تا هم بستر قانونی برای حمایت از حیوانات و محیط زیست فراهم آمده و ضمنا موجبات برخورد جدی با متخلفین از راه قانونی فراهم آيد.
اگر طبیعتی سالم در پیرامون خود داشته باشیم، خشونت ها تبدیل به مهربانی؛ بیماری ها تبدیل به سلامتی و کژ خلقی ها تبدیل به خوش رویی خواهد شد.

*فعال سياسي و اجتماعي

انتهای پیام/
با طبیعت مهربان باشیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار