معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی؛

نسبت ازدواج به طلاق در آذربایجان‌غربی پایین‌تر از میانگین کشور است

1398/11/08 - 16:00 - کد خبر: 13312 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: امسال نسبت ازدواج به طلاق در این استان ۳.۸ به یک بوده که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدحسین حسنی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: امسال به ازای هر ۱۰۰ مورد ازدواج در آذربایجان‌غربی ۲۶ مورد طلاق در این استان ثبت شده است که این میزان در سطح کشور هم‌اکنون ۳۳ مورد طلاق به ازای هر ۱۰۰ مورد ازدواج است.
وی با بیان اینکه نسبت ازدواج به طلاق در این استان امسال از ۲۲ به ۲۶ رسیده است ادامه داد: افزایش میزان طلاق و کاهش ازدواج در بین جوان‌ها تنها مربوط به آذربایجان‌‍‌غربی نیست و این روند تقریبا در سراسر کشور از چند سال گذشته تداوم داشته است.
وی با اشاره به بررسی عمده دلایل طلاق در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: نبود توانایی ارتباط صحیح بین زوجین، خشونت، خیانت، مسایل جنسی، بیکاری و مسایل مربوط به اشتغال به ترتیب بیشترین علت طلاق در استان را شامل می‌شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش طلاق‌های عاطفی در جامعه، گفت: تاثیر و نقش منفی این‌گونه طلاق‌ها هم‌اکنون در سطح جامعه بیشتر از طلاق‌های رسمی بوده و موجب آسیب‌های زیادی در درون خانواده‌ها و نابسامانی آنها شده است.
وی تاکید کرد: تسهیل دسترسی به آموزش‌های قبل از ازدواج با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در قوای مختلف از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های غیردولتی، ارایه مساعدت‌ها و حمایت‌های اجتماعی از زوجین جوان، از جمله افراد دارای نیازهای خاص از جمله اقداماتی است که می‌توان در این راستا صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دولت در پرداخت تسهیلات وام ازدواج عملکرد مناسبی داشته است، بیان کرد: هم‌اکنون ۹۵ درصد وام‌های ازدواج در این استان پرداخت شده و ترافیک در بخش پرداخت وام‌های ازدواج به کمترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است. 
تاملی بر یافته‌های آماری نشان می‌دهد که در تمام طول سال‌های مورد بررسی، وضعیت ازدواج و طلاق در کشور وضعیت مطلوبی نداشته است، علت کاهش ازدواج‌ها می‌تواند دلایل متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی داشته باشد که نشانه خوبی در کشور نیست.
افزایش طلاق در مقابل ازدواج به عنوان زنگ خطری برای جامعه و مسوولان تلقی می‌شود که نیازمند تحقیقات بیشتر و ریشه‌یابی این پدیده تلخ اجتماعی است به طوریکه در سال ۱۳۹۷ تعداد طبق آمار ثبت و احوال کشور، طلاق‌ها به ۱۷۴ هزار مورد رسیده است و در برابر هر ۱۰۰ مورد ازدواج حدود ۳۳ مورد طلاق ثبت شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان‌غربی به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان به منظور دیدار و گفت و گو با جوانان و روسای هیات‌های ورزشی مهاباد به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذبایجان‌غربی قرار دارد.
انتهای پیام/
نسبت ازدواج به طلاق در آذربایجان‌غربی پایین‌تر از میانگین کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار