رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۶ واحد تولیدی طی دهه‌فجر در آذربایجان‌غربی

1398/11/08 - 14:30 - کد خبر: 13300 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ واحد تولیدی صنعتی و معدنی همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر با حضور مسوولان کشوری و استانی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی چهارهزار و ۱۷۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده‌است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این ۱۶ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی ۷۸۳ نفر از جوانان شهرستان‌های مختلف استان صاحب شغل می‌شوند.
وی با اشاره به زمینه فعالیت طرح‌های افتتاحی اظهار داشت: صنایع مهندسی پزشکی، صنایع تبدیلی دهلر ایرانیان، شرکت نساجی حریر ریس ارومیه، شرکت آرد پیرانشهر، سیمان ماکو و واحد فرآوری کنسانتره در بوکان از جمله این طرح‌های افتتاحی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: واحد تولیدی صابون مایع در بوکان، گونی بافی و انباره‌های سرب اسید، دانه‌بندی سیلیس و مبلمان خانگی در خوی از دیگر طرح‌های افتتاحی است که در دهه فجر به بهره‌بردای می‌رسند.
بابایی با اشاره به اینکه دو مورد از واحدهای تولیدی نیز واحد تولیدی معدنی است، اظهار داشت: معدن مرمریت و گرانیت مهاباد از طرح‌های معدنی افتتاحی است که همزمان با دهه مبارک فجر امسال وارد مدار تولید می‌شود.
برنامه‌های دهه فجر هر ساله از ١٢ بهمن آغاز می‌شود و با برنامه‌های افتتاح در دستگاه‌های اجرایی مختلفی همراه است.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
تلاش دولت‌مردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیای آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی آثار ارزشمندی در پی داشته اما مشارکت همگانی و تداوم این تلاش‌ها برای رسیدن به اقتصاد درون‌گرا و برون‌زای مورد انتظار رهبری ضروری است.
انتهای پیام/
بهره‌برداری از ۱۶ واحد تولیدی طی دهه‌فجر در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار