مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی:

برنامه ها دهه فجر با تمرکز بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و با محوریت مردم اجرا می شود

1398/11/08 - 11:45 - کد خبر: 13276 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت:در معاونت سیما شبکه سهند به مناسبت ایام الله دهه فجر 155 ساعت برنامه پخش خواهد شد که در این برنامه ها ایجاد شور و نشاط اجتماعی با محوریت مردم مد نظر است.

به گزارش نصر ،  مرتضی صفری در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان و اولین جلسه کارگروه اطلاع رسانی ستاد دهه فجر  با بیان اینکه در معاونت صدا نیز در مجموع تولید و تامین 130 ساعت برنامه از آنتن پخش خواهد شد گفت: این برنامه شامل 8 برنامه تولیدی و متنوع از جمله صدای انقلاب، قانلی قیام، یک پیام یک سرود وحضور نماینده ولی فقیه و ائمه جماعات، استانداران و فرمانداران در برنامه های مختلف رادیو است.
به گفته صفری معاونت اطلاعات و اخبار نیز با رویکردهای جدید خبری مرکز، فراورده های خبری در قالب با خبرنگاران، زیرنویس، 360 درجه، اخبار 100 ثانیه، 12 گزارش موضوعی در حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی را آماده پخش خواهد کرد.
وی در تشریح برنامه های معاونت سیما نیز گفت: برنامه ایران از 12 بهمن با دکور و طراحی جدید، برنامه "انقلابیمیز" 10 قسمت 30 دقیقه ای، برنامه دستاوردهای انقلاب 22 برنامه 40 دقیقه ای و ویژه برنامه کندیمیز دستاوردهای نظام در روستاها را مورد بررسی قرار گرفته است.
وی در تشریح برنامه های انتخاباتی شبکه سهند به تفکیک معاونت نیز گفت: برنامه های انتخاباتی در سیما از آبان ماه شروع شده و تا روز انتخابات و دو هفته بعد از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.
تولید و پخش اخلاق انتخاباتی، 70 برنامه 5 دقیقه ای، برنامه انتخاب 22 برنامه 45 دقیقه ای، ویژه برنامه "یول بیر"، برنامه "منیم انتخاب"،" بیرینجی انتخاب"، "ایرانیمز"، با برجسته کردن نگاه مردمی در قالب 95 ساعت برنامه تولید و پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مجموع در صدا وسیمای مرکز استان 350 ساعت به موضوع انتخابات پرداخت خواهد شد گفت: همه تلاش و خلاقیت عوامل مرکز را به کار می گیریم تا رسانه را از خنثی بودن نجات دهیم و لحظه ای به موضوعات مختلف عکس العمل نشان دهیم.
وی قطعات موسیقی انتخاب گونی، قئش دا باهار، کوچه خوشبختی و تولید قطعه بیرلشاغ گره، تولید نماهنگ قهرمان ملی و من یک سپاهی ام را از برنامه های شاخص حوزه موسیقی مرکز برشمرد و گفت: در حوزه موسیقی مرکز 25 قطعه جدید تولید کرده است.
مدیر کل صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: واحد سیاری که برای پوشش مسابقات ورزشی به مردم وعده داده ایم، در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
مرتضی صفری با بیان اینکه واحد سیار قرار بود با منابع مالی استانی و ملی تامین شود گفت: با وجود فشارهای شدید یکی از نمایندگان استان، استاندار به وعده خود عمل کرد و 8 میلیارد تومان بودجه استانی را برای این منظور اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف گذاری دشمن بر روی افکار عمومی است تاکید کرد: نباید از ظرفیت های خود غفلت کنیم باید این ظرفیتها را بهتر بشناسیم تا ناخواسته در زمین رسانه ای حریف بازی نکنیم.
وی از کم کاری اصحاب رسانه و خصوصا رسانه ملی در معرفی گروههای مرجع و فرهیختگان هم انتقاد کرد و گفت: در جامعه ما پیشتر روحانیت، اساتید، فرهنگیان و فرهیختگان، گروههای مرجع محسوب می شدند اما حالا از مرجعیت آنها کاسته شده است و هنرپیشه ها و سلبریتی ها براساس موضوعات ظاهری به هدایتگری افکار عمومی مبادرت می کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی رویکردهای رسانه ملی حتی در گزارشهای انتقادی نیز بر امیدآفرینی در جامعه است گفت: سعی داریم در خروجی کار، مردم ضمن احساس امیدواری، گمان نکنند به بن بست رسیده اند همان موضوعی که شبکه های اجتماعی به دنبال آن هستند.
وی یادآور شد: موضوع جنگ اقتصادی، حملات سایبری، پروپاگاندای رسانه ای، نیروهای نظامی نامنظم و حمایت از آشوبها از جمله برنامه های میان مدت شراکت آمریکا با سعودی ها است.
وی در تشریح برنامه های اقتصادی این پیمان راهبردی گفت: تورم، گرانی، تضعیف اقتصاد داخلی، بیکاری و رکود قرار است برای ایجاد نارضایتی عمومی و به اغتشاش کشاندن جامعه استفاده شود.
به گفته صفری، پیشتر استراتژی دشمن بر قشر با سواد جامعه متمرکز شده بود که البته همچنان در پروژه نفوذ سهم خود را دارند ولی در این شراکت راهبردی طراحی اصلی بر روی، قشر متوسط به پایین جامعه متمرکز است.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ، ایجاد شور و نشاط ملی، بازخوانی و تبیین اهداف انقلاب اسلامی، مقابله با جنگ نرم و برنامه ریزی دشمنان برای از بین بردن هویت واقعی انقلاب، تبیین نقش انقلاب در بیداری سایر ملتها و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله رویکردهای برنامه سازی شبکه سهند در دهه فجر امسال اعلام کرد.
صفری گفت: تقویت اعتماد مردمی به نظام جمهوری اسلامی، تبیین کارآمدی نظام، تاکید بر مردمی بودن، تقویت روحیه انقلابی در مردم با یادآوری رشادتهای سردار دلها، تبیین شاخص های انقلابی گری، افزایش بصیرت دینی، تقویت وحدت و هویت ملی، ترغیب مردم برای حضور در انتخابات از جمله رویکردهای سیاستگذاری برنامه های شبکه سهند در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی همچنین از آغاز پخش سریال جلال از 11 بهمن در شبکه یک خبر داد و گفت: از بعد فنی، هنری، بازیگری، نویسندگی و فیلمنامه نویسی توسط عوامل مرکز انجام شده است و به عبارتی بالای 90 درصد کار بومی است.

انتهای پیام/
 
برنامه ها دهه فجر با تمرکز بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و با محوریت مردم اجرا می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار