نماینده مردم تبریز:

۲۳ نوع مدرسه دولتی داریم!

1403/12/17 - 22:14 - کد خبر: 132578 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از چندگانگی موجود در نظام آموزشی گفت: ما ۲۳ نوع مدرسه دولتی داریم و این تنوع به نفع نظام تعلیم و تربیت نیست، بلکه خیانت به آن است.

به گزارش نصر، علی جعفری‌آذر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی آذربایجان‌شرقی با محوریت مجامع خیری، گروه های جهادی و آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان تبریز اظهار کرد: منابع مالی کم در عرصه مدرسه‌سازی، جلودار پیشرفت نظام تعلیم و تربیت نیست.
وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین دستگاه فرهنگی، آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی است، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، آموزش و پرورش است که سازمان‌ها را مدیریت می‌کند و مهم‌ترین دستگاه به شمار می‌آید. هر قدمی که در این مسیر و در مسیر مدرسه سازی برداریم، باقیات صالحات است.
جعفری‌آذر ادامه داد: در این دولت، آموزش و پرورش باید از لحاظ انسجام به بهره‌وری برسد و ما نیز به عنوان خادمان ملت در مجلس شورای اسلامی، هر کمکی که از دستمان بربیاید، در حوزه جذب وجوهات و سایر حمایت‌ها انجام خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت خیرین و گروه های جهادی و بسیجی در استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: ما همواره در کنار خیرین بسیج خواهیم شد تا با استفاده از امکانات و منابع دولتی تا حد اختیارات، بخشی از نیازهای مدارس را برطرف کنیم؛ منابع مالی ما ضعیف است، اما باید تلاش کنیم تا سرانه فضای آموزشی در استان جبران شود.
نماینده مردم تبریز، آذرسهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چندگانگی موجود در نظام آموزشی یادآور شد: ما ۲۳ نوع مدرسه دولتی داریم و این تنوع به نفع نظام تعلیم و تربیت نیست، بلکه خیانت به آن است. حتی از لحاظ روانی، دانش‌آموزان جداسازی شده‌اند و نمرات آن‌ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.
جعفری آذر همچنین به کمبود منابع مالی اشاره کرد و بیان داشت: اگرچه منابع مالی ما ضعیف است، اما باید تلاش خود را دوچندان کنیم تا سرانه فضای آموزشی در استان جبران شود.
وی تصریح کرد: حتما روزی خواهد رسید که با افتخار بگوییم که آخرین مدرسه غیرمستحکم در آذربایجان شرقی را ساماندهی نمودیم و دیگر هیچ دانش آموزی در مدرسه ناایمن نیست.

لزوم ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت، برای دستیابی به آینده‌ای بهتر
روح‌الله متفکرآزاد دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر لزوم ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت، برای دستیابی به آینده ای بهتر تاکید کرد
وی گفت: برای تغییر مسیر ساخت‌وساز در آموزش و پرورش، باید طرح‌های جدیدی در نظر گرفت و لذت تنها تکیه بر خیرین کافی نیست؛ مدیریت جامع شهری باید در حوزه ساخت‌وساز، تجهیز و بهره‌برداری مدارس ورود کند تا شاهد تحولی جدی در آینده آموزش کشور باشیم.
متفکرآزاد بر لزوم پیشرفت بیش از پیش در حوزه مدرسه سازی ذیل نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی تأکید کرد و اذعان داشت: نباید تنها به کمک‌های خیرین اکتفا کنیم، هرچند که خیرین همواره آماده یاری رساندن هستند.
وی افزود: باید به فکر تامین منابع بیشتر برای ساخت و ساز مدارس و استفاده از ظرفیت مردمی در این امر باشیم.به گفته نماینده مردم تبریز، برای دستیابی به آینده‌ای بهتر، نیازمند یک تحول جدی در روند پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است.
انتهای پیام/
۲۳ نوع مدرسه دولتی داریم! خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار