مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی؛

سامانه روشنایی باند فرودگاه ارومیه دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

1398/11/08 - 11:00 - کد خبر: 13256 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: سامانه روشنایی باند فرودگاه ارومیه با هزینه ۷۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بهسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به طول سه‌هزار و ٢۵٠ متر با هدف بالا بردن کیفیت زیرساخت‌ها و همچنین تامین تجهیزات به روز جهت ایمنی بیشتر پروازها اجرایی شده‌است.
وی اظهار داشت: احداث پست برق به مساحت ١٠٠ مترمربع، تجهیز آن به ۱۲ دستگاه‌ جدید و کابل کشی به طول دو هزار و ٢٠٠ متر از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است. 
وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، امنیت پروازها در این باند بیش از پیش افزایش یابد.
آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.
روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل دو پرواز به مقصد مشهد و دو پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.
انتهای پیام/
سامانه روشنایی باند فرودگاه ارومیه دهه فجر امسال افتتاح می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار