معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی:

هواشناسی آذربایجان شرقی درباره یخبندان هشدار داد

1398/02/18 - 10:34 - کد خبر: 1324 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به کاهش محسوس دما، بارش برف و یخبندان در استان طی امروز و فردا هشدار داد.

به گزارش نصر، محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی تا 24 ساعت آینده در استان فعال بوده و موجب تداوم بارش باران و برف، وزش باد شدید، اختلال در رفت و آمد جاده ای و مه گرفتگی می شود.
وی اظهار داشت: این سامانه همچنین موجب کاهش 4 تا 15 درجه ای دما در استان تا روز چهارشنبه می شود و از این روز دما در طول روز افزایش یافته و در شب کاهش می یابد.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی به مسئولان و مردم توصیه کرد اقدام های لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی را انجام دهند.

اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته مراغه و ملکان با 13 درجه سانتی گراد بالای صفر و هریس با 3 درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.
وی گفت: دمای تبریز در گرمترین زمان 13 درجه و در سردترین زمان 3 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده و دمای کنونی این شهر ( حدود ساعت 12.15 دقیقه) 3 درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 7 درجه کاهش یافته است.
اشجعی افزود: در 24 ساعت گذشته تا ساعت 10.5 امروز بیشترین بارش از تسوج به میزان 4.5 میلی متر ثبت شده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

هواشناسی آذربایجان شرقی درباره یخبندان هشدار داد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار