رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

اردبیل جزء 10 استان برتر اجرای سیستم نوین آبیاری/ کسب رتبه اول کشوری در جذب بخش مکانیزاسیون

1398/11/07 - 16:15 - کد خبر: 13216 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل یکی از 10 استان برتر کشوری در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار محسوب شده و جایگاه ۶ کشوری را دارد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل یکی از 10 استان برتر کشوری در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار محسوب شده و جایگاه ۶ کشوری را داراست که امیدواریم با سعی و اهتمام وافری که دست اندرکاران بخش آب و خاک دارند بتوانیم باز هم این جایگاه را به رتبه‌های برتر کشوری ارتقاء دهیم.
وی افزود: بخش کشاورزی استان در زمینه مکانیزاسیون بسیار موفق و کارآمد عمل کرده است به گونه‌ای که بیش از ۱۸۰ درصد جذب اعتبار در این خصوص صورت گرفته و این بخش توانسته است با جذب اعتبار ۸۷ میلیارد تومانی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص وضعیت ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی بیان کرد: در سال‌جاری این سازمان تعهد ایجاد اشتغال برای تعداد ۵۰۰ نفر را برعهده داشت که تاکنون برای ۴۲۰ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و قطعا تا پایان سال نیز بیش از تعهد خود ایجاد اشتغال خواهد کرد.
وی به وضعیت بیمه بخش دام و زراعت اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل جزء استان‌های موفق در زمینه بیمه محصولات زراعی و دامی است به‌طوری که رتبه سه کشوری را در این خصوص به خود اختصاص داده است و کارگزاران بیمه بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان بیلان عملکرد بیمه را از ابتدای سال‌جاری تا کنون در پرونده کاری خود دارند.
نیکشاد به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توصیه کرد: نهایت سعی و اهتمام خود را در اطلاع‌رسانی شفاف فعالیت‌ها از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به کار گیرند تا مردم عزیز استان در جریان پیشرفت‌ها و توانمندی‌های این بخش در زمینه ایجاد تولید و اشتغال قرار گیرند و در کلیات با روابط عمومی سازمان همکاری‌های تنگاتنگی را داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارکه فجر و اجرای برنامه‌های با شکوه آن تشریح کرد: در طول دهه فجر ۴۳ پروژه عمرانی و زیربنایی و تولیدی با صرف اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۸۰۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید که امیدواریم تمامی مدیران به‌ویژه در سطوح شهرستانی در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام دهند.
وی خطاب به تمامی دستگاه‌ها و مدیران اجرایی گفت: آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ صحرایی را که در طی دو ماه آینده در مناطق شمالی استان به‌صورت کلونی مشاهده خواهد شد، داشته باشند و میزان خسارت این آفت را به حداقل برسانند. 
انتهای پیام/
اردبیل جزء 10 استان برتر اجرای سیستم نوین آبیاری/ کسب رتبه اول کشوری در جذب بخش مکانیزاسیون خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار