مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی؛

رسانه آزاد نباید از تاییدها و نقدها خوشحال باشد

1398/11/07 - 15:45 - کد خبر: 13214 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر لزوم ورود رسانه های استان به تمیز جریان های خبری جامعه به همراه رسانه ملی تاکید کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، پیش از ظهر امروز نشست هم اندیشی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه در خصوص برنامه های رسانه ملی در ایام دهه فجر، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین اولین جلسه کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر برگزار شد.

"مرتضی صفری" در این جلسه ضمن تقدیر از حضور گسترده اصحاب رسانه استان در این هم اندیشی، بر لزوم توجه و عدم غفلت از وقایع اخیر کشور و اتفاقات بعد از آن تاکید کرد و گفت: در این برهه زمانی آگاهی رسانه ای امری مهم و اجتناب ناپذیر است که باید تمامی رسانه ها با همراهی رسانه ملی موضوعات مطرح شده در جامعه را تمیز دهند.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه رسانه آزاد و در عین حال مستقل نباید از تاییدها و نقدها خوشحال باشد، گفت: رسانه آزاد و مستقل باید تمام نقدها و تایید را پذیرفته و با عدم تاثیر پذیری از آن ها قلمی که در راه خدا و مردم زده می شود را با هدف تداوم آن پیش ببرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: اکنون در خط مقدم جنگی ای قرار گرفته ایم که اکثر اتفاقات آن برای استفاده شدن در رسانه و کار روی افکار عمومی است و شرایط حاکم بر جامعه نیازمند تحلیل جامعی از سوی اصحاب رسانه  است.

وی با تاکید بر اینکه هجمه های طراحی شده بر فضای خبری کشور بسیار پیچیده است، ادامه داد: در حال حاضر ما با دو واقعیت مواجه هستیم یکی واقعیتی است که در سطح جامعه وجود دارد و دوم واقعیتی که فضای مجازی در بین جامعه نشر می دهد، لذا لازم است اصحاب رسانه ما واسطه ای بی طرف و واقع نگار باشند تا مردم بتوانند به مراجع قابل اعتماد رجوع کنند.

صفری با اشاره به ضرورت شناخت ظرفیت های خود و بهره مندی از آنها در جامعه، افزود: با ارزش ندادن به ظرفیت ها، ارزش مراجع پایین آمده و موجب ایجاد چالش های بزرگ در کشور می شود که به تبع آن افراد نه چندان متخصص به ارائه نظر می پردازند، تمام تلاش ما برای ترغیب مردم به مراجعه متخصص و قابل اطمینان است.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با اشاره به پیمان راهبردی منعقده ما بین عربستان و آمریکا و نحوه توافق آن ها در خصوص برخورد با جمهوری اسلامی، ادامه داد: با توجه به این پیمان که در سال 96 منعقد شده در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی تاکتیکی قرار داریم که برنامه ریزی کاملی در حوزه هایی اعم از جنگ های اقتصادی، سایبری، اطلاعاتی، پروپاگاندای رسانه ای، حمایت از نارضایتی ها و اعتراضات داخلی شده است که در این میان بر روی جنگ اقتصادی و افزایش بیکاری در کشور تمرکز ویژه ای اتخاذ شده که این تمرکز بیشتر روی قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه قرار گرفته است.

* نگاهی ویژه بر برنامه های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح و ارائه گزارشی از برنامه های ویژه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ایام دهه فجر 98 پرداخت و گفت: در راستای گرامیداشت ایام دهه فجر صدا و سیمای آذربایجان شرقی برنامه های ویژه ای را تبیین کرده است که از جمله اهداف مهم آن می توان به ایجاد شور و نشاط اجتماعی، مقابله با جنگ نرم و برنامه ریزی برای مقابله با از بین بردن هویت انقلاب، تبیین برنامه های ویژه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب ،تشریح اهداف و چشم انداز انقلاب ، تاکید بر مردمی بودن انقلاب، تقویت روحیه انقلابی مردم ، تبیین شاخص های انقلاب گری ، افزایش بصیرت و دشمن شناسی ، تقویت وحدت و هویت ملی  و ترقیب مردم به شرکت در انتخابات اشاره کرد.

صفری در خاتمه به برنامه های این مرکز در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: برنامه های انتخابات از آبان ماه سال جاری آغاز و دو هفته بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت، ویژه برنامه روز انتخابات بصورت زنده به عنوان طولانی ترین برنامه سیما پخش خواهد شد، مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی در این راستا 95 برنامه در سیما و 140 برنامه در صدای استان در نظر گرفته است.
انتهای پیام/
 رسانه آزاد نباید از تاییدها و نقدها خوشحال باشد نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار