در نشست با سرکنسول ترکیه در تبریز مطرح شد؛

بررسی راهکارهای همکاری مشترک درخصوص بازار تاریخی تبریز و کندوان

1398/11/07 - 14:19 - کد خبر: 13195 نسخه چاپی

نصر: راهکارهای همکاری مشترک درخصوص بازار تاریخی تبریز و روستای کندوان در نشست مدیرکل، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز بررسی شد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی امروز باهدف بررسی راهکارهای همکاری در خصوص تبادل تجارب مشترک در زمینه جاذبه‌های شاخص تاریخی با حسین گونگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز دیدار و گفتگو کرد.
مرتضی آبدار با تأکید بر اهمیت تعامل در زمینه تجارب مشترک در حوزه میراث فرهنگی گفت: وجود قرابت بسیار در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، تاریخی، طبیعی و … و به‌تبع آن آثار تمدنی ازاین‌دست در آذربایجان شرقی و جمهوری ترکیه زمینه مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک فراهم کرده است.
او ادامه داد: با توجه به وجود آثار تاریخی شاخص با بافت مشابه همچون بازارهای تاریخی تبریز و استانبول و نیز روستاهای تاریخی کندوان و کاپادوکیه، این امکان وجود دارد که در مدیریت این جاذبه‌ها از تجربیات مشترک استفاده شود و با تعریف سرفصل‌های عملیاتی در زمینه صیانت از این آثار باارزش و مدیریت آن‌ها، اقدامات راهبردی مناسبی صورت داد.
آبدار اضافه کرد: آمادگی کامل داریم تا طی تفاهم‌نامه‌های مشترک مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و "شهرداری‌های استانبول و اوچ حصار" ترکیه با مشارکت هیئت‌امنای بازار تاریخی تبریز و دهیاری روستای کندوان نسبت به عملیاتی شدن مفاد این جلسه اقدام کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف ازجمله مقاوم‌سازی ابنیه تاریخ، باستان‌شناسی و … با مؤسسات و دانشگاه‌های دیگر کشورها ازجمله مؤسسه باستان‌شناسی آلمان و جایکا ژاپن ایجادشده و نتایج ارزشمندی نیز به همراه داشته است.
گفتنی است در این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ضمن ابراز تأسف عمیق از وقوع زلزله در منطقه الازیغ ترکیه با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/
بررسی راهکارهای همکاری مشترک درخصوص بازار تاریخی تبریز و کندوان خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار