مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

نقاط تاریک آزادراه تبریز- زنجان روشن می‌شود

1398/11/07 - 12:19 - کد خبر: 13172 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به پنج کیلومتر در آزادراه تبریز- زنجان فاقد روشنایی است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، انتهای اتوبان شهید کسایی و ورود به حوزه آزادراه تبریز- زنجان مسیر بسیار تاریکی است که در شب، تاریکی هوا و در شرایط نامساعد جوی به هیچ‌عنوان امکان دید برای کسانی که در این مسیر رانندگی می‌کنند، وجود ندارد.
البته حتی ورودی‌های آزادراه تبریز- زنجان و میدان بسیج که در انتهایی اتوبان شهید کسایی به صورت دو راهه از هم جدا می‌شود نیز به‌خصوص در این مواقع به هیچ‌عنوان نشانه‌گذاری و علائم هشداردهنده‌هایی برای رانندگان در آن نصب نشده است.
موارد اشاره شده زمینه را برای بروز حوادث ناگوار رانندگی و به‌وجود آمدن خسارات جانی و مالی را در این مسیر دوچندان کرده که این موضوع را از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی جویا شدیم، اروجعلی علیزاده در این رابطه گفت: نزدیک به 5 کیلومتر در  آزادراه تبریز- زنجان فاقد روشنایی است.
وی افزود: برای تجهیز و روشنایی این مسیر مراحل لازم طی شده و مناقصه این طرح و انتخاب پیمانکار آن نیز صورت گرفته است.
علیزاده درباره اعتبارات اختصاص یافته برای این منظور نیز گفت: 25 میلیارد ریال برای اجرایی شدن این طرح اعتبار پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن ابتدای حوزه آزادراه تبریز- زنجان تا ورودی خاوران به سیستم روشنایی تجهیز می‌شود.
این مقام مسوول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات خروجی اتوبان شهید کسایی به سمت راه‌آهن تاکید کرد: این خروجی یکی از پرترددترین مسیرهای اتوبان کسایی به دلیل ورود به مناطق صنعتی تبریز است که باید مورد بازسازی و مسیرگشایی قرار گیرد.
وی با یادآوری بار ترافیکی که در طول روز به‌خصوص ساعات اولیه صبح در این خروجی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: تعریض باند رفت به سمت راه‌آهن طی سال آینده صورت خواهد گرفت.
به گفته علیزاده، این طرح با مشارکت 50 درصدی شهرداری تبریز و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود.
 آذربایجان‌شرقی با 14 هزار کیلومتر که 10 هزار کیلومتر آن راه روستای و چهار هزار کیلومتر باقی‌مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نقاط تاریک آزادراه تبریز- زنجان روشن می‌شود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار