چمنی، رئیس شورای استان آذربایجانشرقی: 

مجلس، موضوع مدیریت واحد شهری را تبدیل به قانون کند /ناوگان راهسازی استان نیاز به نوسازی دارد

1403/12/03 - 20:28 - کد خبر: 131681 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: عدم استقرار مدیریت واحد شهری، مسبب بسیاری از ناهماهنگی ها و نارضایتی در شهرها بوده لازم است از طریق شورای عالی استان ها و مجلس شورای اسلامی، این موضوع تبدیل به قانون گردد که این امر باعث رشد و توسعه شهرها شده و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

به گزارش نصر، دکتر اسماعیل چمنی با اعلام مطلب فوق در نشست اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با مدیرکل شهری و روستایی استانداری و مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای و راهداری آذربایجان شرقی، تصریح کرد: وضعیت ماشین آلات و تجهیزات راهسازی ما در شان استان و ایران نیست. اغلب این ماشین آلات فرسوده و از رده خارج بوده و کارایی چندانی ندارند. 
چمنی پیشنهاد کرد: برای نوسازی بهینه ناوگان، از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه آزاد ارس استفاده شود، ضمن آنکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و جاده ای هم می توانند از این طریق نوسازی شوند.
رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی بیان داشت: واقعیت تلخ این است که با وجودی که هر چند سال یکبار صدها اتوبوس جدید وارد ناوگان ما می شود، اما متأسفانه چون کیفیت لازم را ندارند کارایی خود را در کمترین زمان ممکن از دست می دهند! 

دوران جاروی دستی خیابانها توسط نیروی انسانی سپری شده است!
چمنی، در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد: تجهیزات جاروب در شهرهای ما به ویژه تبریز و دیگر شهرهای بزرگ استان هم از رده خارج هستند و کارایی لازم را ندارند، ضمن آنکه در موقع کار در سطح خیابان ها حس خوبی به شهروندان نمی دهند. اغلب آنها از رده خارج و فرسوده هستند در حالی که مردم اکنون چه در سفرهای خارجی و چه در فضای مجازی ماشین آلات جاروب سایر شهرهای خارجی و همسایه را می بینند. بنابراین لازم است این ماشین آلات هم  نوسازی گردد چرا که دیگر دوران جاروی دستی و توسط نیروی انسانی خیابان ها سپری شده و همگان از خطرات جانی نگاه سنتی به مدیریت خدمات و نظافت شهری آگاهند.
وی در بخش دیگری سخنان خود به کیفیت و وضعیت آسفالت و عملیات راهسازی معابر و شریان های اصلی، جاده ها و محورهای مواصلاتی اشاره کرده و آنها را در شان مردم استان ندانسته و اضافه کرد: وقتی می گوییم استان ما در منطقه ترانزیتی و مرز مشترک با چند کشور قرار گرفته بنابراین ضروری است جاده های آن هم استاندارد باشد. 
وی افزود: به استثنای برخی جاده های تازه تاسیس، آسفالت اغلب جاده های ما، کیفیت و استاندارد لازم را ندارند و عمر مفید آنها کمتر از یکسال است. این امر سبب هدر رفت سرمایه های مالی و وقت و انرژی ما می شود.
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، دو بخش اتوبان پیامبر اعظم را مثال زد و ادامه داد: وضعیت محور زنجان_ تبریز با کیفیت آسفالت قطعه تهران _ زنجان اصلا قابل مقایسه نیست.

لزوم تسریع در اجرای پروژه های راهسازی
دکتر چمنی، در ادامه خاطرنشان کرد: نیازمند شتاب آگاهانه و تسریع در اجرای پروژه های راهسازی استان هستیم،  به عنوان مثال چرا باید فاز اول آزاد راه تبریز_ مرند- جلفا این همه سال طول بکشد و هر مدیر و مسئولی که آمد وعده یکی دو ماهه بدهد؟! و آخر سر هم با این همه تاخیر افتتاح شد! لازم است فازهای بعدی این پروژه عظیم ملی و تاثیرگذار حتما به سرعت اجرا شود وگرنه کارایی و تاثیری در اوضاع اقتصادی و ترانزیتی استان نخواهد داشت.
وی با اشاره به لزوم تکمیل و تسریع در اجرای دیگر پروژه های راهسازی استان افزود: آزاد راههای نوردوز _ ایروان، اتوبان مراغه _هشترود، شبستر _سلماس، تبریز به اهر و باکو و دیگر پروژه های مهم راهسازی هستند که سرعت اجرای آنها لاک پشتی است و نیاز به پیگیری نمایندگان مجلس برای جذب و تخصیص اعتبارات و نیز پیگیری جدی مدیران استانی دارد.

ترافیک، معضلی برای همه شهرها 
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، در خاتمه با بیان اینکه ترافیک به معضل بزرگ همه شهرها تبدیل شده بیان داشت: ترافیک تنها به تبریز اختصاص ندارد بلکه همه شهرهای بزرگ و کوچک ما را درگیر خود ساخته است، شهر مراغه، میانه، مرند، اهر و بقیه شهرها هم دچار مشکل شده اند و باید از همین حالا برای این شهرهای استان و بقیه شهرهای کوچک استان تدبیری اندیشید.
انتهای پیام/
مجلس، موضوع مدیریت واحد شهری را تبدیل به قانون کند /ناوگان راهسازی استان نیاز به نوسازی دارد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار