مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک؛

تردد خودروهای سواری والدین و سرویس های مدارس برای انتقال دانش آموزان عاملی مهم در تشدید ترافیك شهری

1398/11/07 - 10:58 - کد خبر: 13154 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان ترافیک تردد خودروهای سواری و سرویس های مدارس برای انتقال دانش آموزان به مدارس و آموزشگاه هایی كه بیشتر در مكان های شلوغ مكان یابی شده اند راعاملی مهم در تشدید ترافیك شهری دانست وگفت : رفع این ترافیک نیازمند مدیریت جامع و دقت در مكان یابی است.

به گزارش نصر، اصغر آدی بیگ افزود: وجود مدارس و آموزشگاه ها به عنوان مهم ترین مراكز تعلیم و تربیت در شهرها زمینه ساز رشد فرهنگی و اجتماعی بوده اما قرارگرفتن بیشتر این مراكز در مكان ها و خیابان های پرتردد و پرازدحام شهری معضلی بر مشكلات موجود ترافیك شهری افزوده است.
قرار گرفتن آموزشگاهها ومدارس در یک نقطه پرتردد بخصوص  در سال های گذشته كه با موج فزاینده رشد مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه های آزاد علمی نیز همراه بوده تردد را در برخی ساعت های روز مختل و گاه غیرقابل تحمل برای شهروندان كرده است.
در سال های گذشته؛ خیابان های اصلی شهر به علت برخورداری از جلوه های بصری، تبلیغی و نیز دسترسی آسان تر به وسایل نقلیه عمومی به اماكن و نقاطی دلخواه مكانی مناسب برای مدیران موسسات به منظور راه اندازی و ایجاد مدارس و مراكز علمی و تربیتی تبدیل شده است.
نبود محل مناسبی برای توقف خودروهای شخصی وسرویس مدارس و موسسات آموزشی كه بیشتر آنها را مراكز غیردولتی و غیرانتفاعی تشكیل داده، صفوف و ترافیكی سنگین را در خیابان های اصلی به وجود آورده است.
عدم توجه مدیران موسسات و مدارس و نبود نظارت كافی در تعیین و مكان یابی برای ایجاد مدارس و آموزشگاه ها در نقاط پرتردد ترافیكی، موجب ایجاد موجی از نارضایتی در بین شهروندان و حتی اولیای دانش آموزان این مراكز شده است.
اوج ترافیك شهری در خیابان های اصلی و نیز در برخی نقاط پرتردد ، در ساعات تعطیلی و پایان ساعت كاری این موسسات و مركز بوده و از این رو توجه بیشتر مسئولان امر برای تجدید نظر در مكان یابی و صدور مجوز برای این منظور بیش از پیش ضروری و حیاتی است.
مدیر عامل سازمان ترافیک افزود : باوجود تذكرها و اخطارهای شورای ترافیك مبنی بر عدم ایجاد و راه اندازی موسسات آموزشگاهی و مدارس غیرانتفاعی در خیابان های اصلی كه فاقد محل مناسبی برای توقف خودروها بوده و موجب ترافیك سنگین شهری می شود، لیكن عكس العمل مناسبی از سوی نهادهای متولی صدور مجوز برای این مراكز انجام نشده است.
انتهای پیام/
تردد خودروهای سواری والدین و سرویس های مدارس برای انتقال دانش آموزان عاملی مهم در تشدید ترافیك شهری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار