در گردهمایی خانواده های نیروهای مسلح عنوان شد؛

ابراز نگرانی آل هاشم از افزایش آسیب های اجتماعی در کافه ها و رستوران های سنتی خارج از شهر

1398/11/07 - 10:03 - کد خبر: 13144 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از افزایش آسیب های اجتماعی در کافه ها و رستوران های سنتی خارج از شهر تبریز ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار نصر، حجه الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم شب گذشته در نخستین گردهمایی مشترک خانواده های نیروهای مسلح آذربایجان شرقی که در سینما سرباز لشکر 21 حمزه نزاجا تشکیل یافته بود، اظهار کرد: از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم که این گردهمایی مهم را برنامه ریزی و میزبانی کرده است. فرماندهان نظامی و روسای عقیدتی سیاسی باید موضوع خانواده را بسیار جدی بگیرند که خانواده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
وی گفت: از مادران و پدران خواهش می کنم که با فرزندانشان همراه باشند و آن ها را رها نکنند، نباید تنها به امید مدرسه ماند و تربیت فرزندان را به محیط خارج از خانواده سپرد.
آل هاشم تاکید کرد: حتما باید ارتباط بین اولیا و مربیان مدارس تقویت شود. پدران و مادران باید بدانند که فرزندشان کجاست و چه می کند. این چیز عجیبی نیست و وظیفه مادران و پدران است. همین امروز هم مادر گرامی من روزی دو بار تماس می گیرد و مرا راهنمایی می کند و من به مادرم می گویم کجا هستم و چه می کنم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دوران آموزش ابتدایی بسیار بسیار مهم است و از سوی خانواده ها و مدرسه ها باید با حساسیت و جدیت پیگیری شود.
آل هاشم در ادامه افزود: شخصیت بچه ها در همین کلاس اول ها شکل می گیرد. مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد، اما خطرناک ترین آن جنگ نرم دشمن است که آرام و بی صداست و اگر غفلت کنیم، خواهیم دید که دشمن نفوذ کرده و به اهدافش رسیده است.
وی خطاب به مادران و پدران گفت: بچه هایتان را تشویق کنید که در برنامه های فرهنگی حاضر شوند، بچه هایتان را به مسجد ببرید و بگذارید با مسجئ مانوس شوند. متاسفانه در برخی ماسجد هیات امناها می گویند بچه ها را به بهانه اینکه شلوغی می کنند به مسجد نیاورید، این غلط است و نباید چنین باشد. بچه ها را به مساجد ببرید و بگذارید شلوغی کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: دشمن تلاش می کند جوانان را نسبت به آینده کشور ناامید کند و فرماندهان نظامی و عقیدتی سیاسی ها در این زمینه وظیفه سنگینی دارند. علی رغم مشکلات موجود، امیدها را باید زنده کرد، جوان ها باید امیدوار باشند و تلاش کنند.
آل هاشم اختلاف اندازی در بین اقوام و مذاهب کشور را دیگر شگرد دشمن عنوان کرد و گفت: همه مل مسلمانیم و همه باید برای کشور کار کنیم. همه ما ایرانی هستیم و در عین حال به زبان و محل زندگی مان هم عشق می ورزیم، این ها چیزی نیست که دشمن بتواند با آن ها به اهدافش برسد.
وی مد و مدگرایی را یک آسیب عنوان کرد و افزود: در برخی خیابان های تهران کار عده ای فقط این است که مدل های مبتذل را بپوشند و با بالا رفتن و پایین رفتن در خیابان ها این مدل ها را در بین جوانان ترویج کنند، آن ها می خواهند مدل های غیر اخلاقی و بی بند و باری را در بین جوان های ما ترویج کنند، باید مراقب بود و مواظبت کرد و مسئولان مربوطه هم باید با حساسیت در این زمینه به وظیفه شان عمل کنند.
امام جمعه تبریز ترویج مصرف مواد مخدر در بین جوانان را دیگر آسیب خانواده ها دانست و گفت: بدبختانه شاهدیم که میزان رشد مصرف مواد مخدر در بین خانم ها سرعت گرفته است و آماری که از کافه ها و رستوران های سنتی خارج از شهر می آورند حکایت از این موضوع تاسف بار دارد. در این محل ها دیده می شود اکثر کسانی که قلیان می کشند، خانم ها هستند و این یک آسیب جدی است.
آل هاشم در ادامه خطاب به زوج ها اظهار کرد: آقایان و خانم ها همدیگر را خوب درک کنید، به یکدیگر محبت تان را ابراز کنید و در اگر اختلافی دارید، اجازه ندهید فرزندانتان از آن آگاه شود که برایشان تاثیر بدی خواهد گذاشت. اختلافاتان را بین خودتان مطرح و حل کنید.
وی در پایان گفت: به فرزندانتان محبت کنید تا محبت را بیرون از خانواده جستجو نکنند، رمز موفقیت خانواده عشق و علاقه همسران به یکدیگر است و این علاقه باید اظهار شود.
انتهای پیام/
 
ابراز نگرانی آل هاشم از افزایش آسیب های اجتماعی در کافه ها و رستوران های سنتی خارج از شهر محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار